پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹
بهترین هتل‌های مکه با زیباترین سنگ‌های مرمر، با کیفیت‌ترین چوب و لوستر‌های بسیار بزرگ و خیره‌کننده برای ثروتمندترین مسافران جهان ساخته شده است.

شعارسال: هتل‌های لوکس و ۵ ستاره مکه با ویوی مقدس‌ترین مکان دنیای اسلام و با بسته‌های (پکیج) ویژه حج، مشتریان ثروتمند را جلب می‌کنند تا مکه را به عنوان پایتخت برتر گردشگری مذهبی معرفی کنند.

بهترین هتل‌های مکه با زیباترین سنگ‌های مرمر، با کیفیت‌ترین چوب و لوستر‌های بسیار بزرگ و خیره‌کننده برای ثروتمندترین مسافران جهان ساخته شده است.

یکی از کلیدی‌ترین شعار‌های این هتل‌ها برای جذب مشتری "نمای مشرف به کعبه" است. یکی از هتل‌داران در این باره گفت: "رویای زائران تماشای ۲۴ ساعته و هر روزه کعبه است".

در یکی از اتاق‌های طبقه ۲۹ هتل، مسافران آقا برای نماز و تماشای مستقیم مسجدالحرام دور هم جمع شدند.

حدود ۲.۵ میلیون مسلمان برای مراسم حج امسال به مکه سفر کردند. حج یکی از ۵ رکن اصلی اسلام به شمار می‌آید - و همزمان با مراسم جشن عید قربان- پایان می‌یابد.

روحتان را جلا دهید

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت: در هتل لوکس و شیک دیگری، "منطقه زیارتی" به زائران ارائه می‌شود تا با تماشای "حرم مقدس‌ترین نقطه جهان اسلام" روح خود را جلا دهند.

در سال‌های اخیر هتل‌های مجلل مانند قارچ و در قالب آسمانخراش‌های بزرگ در مجاورت مسجد‌الحرام می‌روید که اکثر آن‌ها نمای ۳۶۰ درجه به حرم مقدس (مسجدالحرام) دارند.

این هتل‌ها به صورت ویژه برای مراسم حج همان سال و سال بعد رزرو می‌شوند.

نرخ پرداختی برای این اتاق‌ها در شلوغ‌ترین فصل زیارت به شبی ۱۰۰۰ دلار می‌رسد.

جذاب‌ترین هتل‌های مکه در آسمان‌خراش‌های بزرگ "ابراج البیت" یا برج‌های کعبه واقع شده است. این هتل‌ها در سال ۲۰۱۲ برای پذیرایی از مهمانان افتتاح شد.

این برج احتمالا بزرگترین برج جهان (از لحاظ حجم) به شمار می‌آید و دارای بزرگترین ساعت چهاروجهی جهان معروف به "ساعت مکه" است. با این اوصاف این ساختمان در ابعاد از برج "ملکه الیزابت لندن" معروف به "بیگ بن" پیشی گرفته است.

این برج توسط گروه پیمانکاری "بن‌لادن" ساخته شده است که با خانواده رهبر کشته‌شده "القاعده" یا همان "اسامه بن لادن" نسبت دارند. آن‌ها برای اجرای طرح خود قلعه تاریخی "عثمان اجیاد" را تخریب کردند. تخریب این قلعه باعث بروز مشکلات دیپلماتیک بین عربستان سعودی و ترکیه شد.

برخی از کارشناسان اعلام کردند که حدود ۹۵ درصد ساختمان‌های تاریخی مکه برای ساخت و ساز‌های مدرن تخریب شده‌اند.

زیارت استثنایی

با وجود شرایط لوکس برای زائران ثروتمند، بسیاری از زائران در مناطق معمولی و کمتر بهداشتی اقامت دارند.

با این وجود در بخش‌های لوکس، شماری از عوامل آژانس‌های زیارتی بسته‌های "زیارت استثنایی" را برای اتاق‌های مشرف به کعبه با قیمت چند هزار دلاری ارائه می‌دهند.

یک منبع آگاه در عربستان سعودی در این خصوص گفت: قیمت پکیج‌های ویژه و VIP گاهی به ۲۵ هزار دلار برای چند شب می‌رسد.

لوک چانتر نویسنده چند کتاب در باره مکه معاصر در این باره گفت: از دهه ۱۹۳۰ به بعد، مراسم حج به یک گردشگری مذهبی تبدیل شده است.

وی افزود: رشد زیرساخت‌های مکه در راستای فعالیت‌های غیر مذهبی مانند خرید، گردشگری مذهبی و گشت و گذار در مناطق طبیعی در این امر مهم بوده است.

پادشاهی عربی سعودی در راستای چشم‌انداز اصلاحات اقتصادی ۲۰۳۰ قصد دارد وابستگی خود به نفت را کاهش و درآمد‌های غیرنفتی خود را افزایش دهد.

آن‌ها در این برنامه قصد دارند ۵۰ جزیره در دریای سرخ را به اقامتگاه‌های لوکس تبدیل کرده و یک پارک جذاب تفریحی در ریاض افتتاح کنند.

اما قوانین سخت‌گیرانه حاکمیتی محدودیت بزرگی برای تبدیل این کشور به مرکز بزرگ گردشگری محسوب می‌شود.

گردشگری مذهبی به عنوان یک صنعت بالقوه گردشگری دیده می‌شود و عربستان انتظار دارد بیین سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۰ از بیش از ۳۰ میلیون نفر استقبال کند.

این دو زیارت سالانه میلیارد‌ها دلار برای عربستان به همراه دارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار:23مرداد1398 ، کدخبر: 495543: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین