پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
امام جمعه موقت خرم‌آباد انتصاب‌های غیر کارشناسی و نادرست را زمینه ساز بروز فساد دانست و گفت: چه معنا دارد مسوول کل این استان کسی را که رشته انسانی و ادبیات دارد در راهبردی‌ترین نقطه تصمیم سازی و فنی استان قرار می‌دهد، مگر در این استان قحط الرجال است.

شعار سال: حجت الاسلام قاسم متقی‌نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان به سالگرد شهادت شهید اشرفی اصفهانی و همچنین ترور 17 هزار نفر توسط منافقین در دهه 60 و اوایل انقلاب اشاره و عنوان کرد: شهدای محراب در نماز جمعه توسط ایادی استکبار جهانی تکه تکه شدند که یکی از آنها شهید اشرفی اصفهانی است.

وی در ادامه به معرفی چند کتاب پرداخت و افزود: کتاب‌های "نهضت پیاده روی اربعین"، "بلدچی"، "سلام بر ابراهیم" و "استراتژی اقیانوس آبی" هرکدام کتاب‌های خوبی بوده و دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه به تلاش برای ناامنی در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: در مساله اخیر عراق جریان عبری عربی بدنبال برجسته سازی ملیت عراقی عربی در مقابل اربعین و شیعه بودند و از طرفی به دروغ دخالت ایران در عراق را بزرگنمایی کردند و اقداماتی انجام دادند، هر چند تعدادی از این‌ها بدنبال اعتراض با فساد و مشکلات اقتصادی بودند.

وی خاطرنشان کرد آمریکا از ساختار کنونی قدرت در عراق ناامید شده و عراق دیگر گاو شیرده برای آمریکا نیست و آنها در سطح راهبردی شکست‌های متوالی آمریکا اسرائیل و عربستان در منطقه را داشتند و لذا می‌خواستند با این اقدام روابط ایران و عراق تحت تاثیر قرار دهند.

وی بروز جنگ فرهنگی، اقتصادی، جنگ ادراکی، جنگ روایت‌ها از طریق تالیف کتاب‌ها و رسانه‌ها و جنگ دیپلماتیک را از اقدامات دشمن علیه ایران در سالیان اخیر برشمرد و اظهار کرد: این هدف ایجاد ناامنی و ناآرامی در برخی از استان‌های همزبان یک گسل بومی را تحریک و تحریف کرده و مشکلاتی را برجسته کردند تا مانند عراق در ایران مشکلاتی به وجود آورند که با هوشیاری این راهبردها در عراق و ایران تا کنون با شکست مواجه شده است و ان شاءالله در آینده نیز شکست خواهد خورد.

متقی نیا در ادامه تصریح کرد: راه نجات ما شفاف سازی اطلاعات در سه سطح عملکرد برای همه نهادها و مسوولان، شفافیت مشارکتی و شفافیت در پاسخگویی است که باید این شفافیت‌ها مورد توجه باشند.

وی ریشه فساد را وجود غفلت در بین برخی از مسوولین دانست و گفت: است؛ چه مسوولین در سطح ملی و چه در سطح استانی همه باید پاسخگو باشند؛ قوه قضاییه در به محاکمه کشیدن کسانی که در اطراف مسوولین فساد می‌کنند، به حق کار جهادی می‌کند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با انتقاد از عملکرد مسوولین ارشد استان لرستان، عنوان کرد: چه معنا دارد مسوول کل این استان کسی را که رشته انسانی دارد با تحصیلات ادبیات در راهبردی‌ترین نقطه تصمیم سازی و فنی استان قرار می‌دهد؛ این زمینه فساد است.

وی با انتقاد از نحوه و روند انتصابات در لرستان گفت: مگر در این استان قحط الرجال است؛ از جان این مردم چه می‌خواهند اینها؛ اینمردم نجیب هر چه سکوت و بزرگوار ‌می‌کند ناکار آمدی می‌بینند، بس است دیگر.

متقی‌نیا ادامه داد: کسی که انتصابش و جایگاهش مرتبط با رشته او نیست را راحت دور می‌زند و راحت کلاه سر او می‌گذارند.

وی خواستار رسیدگی به این مسائل شد و گفت: مردم، من نمی‌گویم؛ شما بگویید دلیل سکوت نمایندگان مجلس در برابر انتصابات غیر کارشناسی چیست؟

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: از قوه قضاییه و مدعی العموم می‌خواهیم این مسائل را قبل از اینکه به فساد منجر شود جلوگیری کنند؛ آقای مدعی العموم وظیفه شما این است از اینها پیشگیری کنید.

وی ادامه داد: آقای مسوول اجرایی استان، نباید آرام بگیری و باید پاسخگوی عملکرد غیرکارشناسی خود باشید.

وی بار دیگر در پایان تاکید کرد: مگر در این استان قحط الرجال است که باید از جاهایی دیگر افراد غیر متخصص انتخاب شود؛ این بخشی از خون جگری بود که باید گفته می‌شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 18 مهر 98، کد مطلب: 13980719000329: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
چه مسوولین در سطح ملی و چه در سطح استانی همه باید پاسخگو باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین