پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه طرح حمل و نقل ۲ بخشی در مرز مهران، که برای بازگشت زوار در نظر گرفته شده بود منتفی شد، گفت: شهر‌های معینی در پایانه مرزی مهران جهت تسهیل در رفت و آمد زوار و کاهش ترافیک در نظر گرفته بودیم که با توجه به روند عادی بازگشت زوار این طرح فعلاً منتفی شده است.

شعارسال: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل توزیع مناسب زائران طرح اعزام مسافران از پایانه مرزی مهران به شهر‌های معین تا اطلاع ثانوی کنسل شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه طرح حمل و نقل ۲ بخشی در مرز مهران، که برای بازگشت زوار در نظر گرفته شده بود منتفی شد، گفت: شهر‌های معینی در پایانه مرزی مهران جهت تسهیل در رفت و آمد زوار و کاهش ترافیک در نظر گرفته بودیم که با توجه به روند عادی بازگشت زوار این طرح فعلاً منتفی شده است.

او توضیح داد: خوشبختانه روند بازگشت زائران از مرز‌های چهارگانه عادی است بنابراین نیازی نیست که زوار از پایانه مرزی مهران به شهر‌های کرمانشاه، همدان، خرمشهر و اندیمشک مراجعه و از آنجا به شهر‌های خود بازگردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در صورتی که روند بازگشت در روز‌های آتی به همین صورت ادامه یابد هیچ مشکلی در تردد و جابه‌جایی زائران ایجاد نمی‌شود و زحمت ۲ بار حمل و نقل و توزیع سفر برای زائران اجرایی نمی‌شود.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه امروز ۱۶۵ هزار زائر وارد کشور شده و پیش بینی می‌شود تا پایان امشب ۴۰۰ هزار زائر از مرز‌های چهارگانه وارد کشور شوند.

او یادآور شد: تاکنون طبق آمار‌های ارائه شده کمتر از یک میلیون زائر در خاک عراق حضور دارند که به زائران توصیه می‌کنیم زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا با ترافیک و یا کمبود ناوگان حمل و نقلی روبه‌رو نشوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرز خسروی به دلیل درخواست عراقی‌ها تا ساعت ۱۶ باز است، گفت: بخشی از مسیر جاده‌ای مهران – ایلام هم جهت روان شدن بار ترافیکی یک طرفه است و مسیر‌های جایگزینی را برای زواری که به مهران می‌روند در نظر گرفته شده است.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ هزار ناوگان اتوبوسرانی برای زوار در نظر گرفته شده است، گفت: در این روز‌ها از مردم سایر شهر‌ها درخواست می‌کنیم از انجام سفر‌های غیرضروری در داخل کشور خودداری کنند، چرا که بخش عمده‌ای از ناوگان اتوبوسرانی جهت جابه‌جایی زوار و بازگشت آن‌ها به مرز‌ها اعزام شده‌اند.

او افزود: زواری که از خودرو‌های شخصی استفاده می‌کنند حتماً صبر و حوصله داشته باشند و با خستگی رانندگی نکنند، چرا که بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای در این روز‌ها به دلیل خستگی زوار بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت اتوبوس هم گفت: قیمت‌ها در این روز‌ها کاملاً مشخص و با نرخ مصوب ارائه می‌شود و حتی برخی از شرکت‌های حمل و نقلی هم برای زوار تخفیفاتی را در نظر گرفته‌اند.

حسن‌نیا اظهار کرد: همچنان مرز مهران رکوردار جابه‌جایی زوار است و بعد از آن مرز خسروی در مقایسه با سایر مرز‌ها توانسته از میزان ترافیک مرز مهران بکاهد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری  خودروکار ،تاریخ انتشار: 27 مهر1398،کدخبر:29223 ،www.khodrocar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین