پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳
موزه ملی دمشق که از ابتدای بحران در سوریه از بیم آسیب رسیدن به آثار باستانی این مجموعه تعطیل شده بود، امروز در مراسمی رسمی، بازگشایی شد. به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این بازگشایی در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی سوری صورت گرفت و وزیر فرهنگ این کشور نیز به سخنرانی پرداخت.«محمد الاحمد» در مراسم بازگشایی این موزه، با اشاره به تخریب آثار فرهنگی و باستانی سوریه به دست تروریست‌ها، گفت که موزه ملی دمشق از بزرگترین و مهم‌ترین موزه‌های جهان است.

شعار سال: پس از هفت سال تعطیلی، موزه ملی سوریه روز یکشنبه درب‌های خود را به روی بازدیدگنندگان و دانشمندان آثار باستانی باز کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این بازگشایی در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی سوری صورت گرفت و وزیر فرهنگ این کشور نیز به سخنرانی پرداخت.

«محمد الاحمد» در مراسم بازگشایی این موزه، با اشاره به تخریب آثار فرهنگی و باستانی سوریه به دست تروریست‌ها، گفت که موزه ملی دمشق از بزرگترین و مهم‌ترین موزه‌های جهان است.

او بازگشایی این موزه را پیروزی حق علیه باطل دانست و بر آمادگی وزارت فرهنگ برای بهره بردن از تیم‌های باستان‌شناسی جهت کاوشگری و حفاری در مناطق باستانی تأکید کرد.

دکتر «محمود حمود» مدیر عامل موزه‌ها و آثار باستانی نیز بازگشایی موزه ملی سوریه را بازگشت حیات فرهنگی به دمشق عنوان کرد و گفت که بسته بودن هفت ساله این موزه در جهت مراقبت از آثار باستانی است که در مناطق مختلف سوریه در معرض تخریب قرار گرفته‌اند.

«دیوید اکوبیان» مدیر «برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد» (UNDP) در سوریه، فردی دیگری بود که در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت که بازگشایی این موزه برای فرهنگ بشری اهمیت دارد و آثاری از هزاران سال پیش را در خود جای داده است. او همچنین از تلاش‌های سازمان ملل برای بازگرداندن آثار باستانی به سرقت رفته سوریه سخن گفت.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 6 آبان 98، کد خبر: 13970806001108، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین