پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش جزو یکی از سه کالای استراتژیک کشور است از رونمایی برند جهانی فرش دستباف ایرانی در اکسپو ایران در بهمن ۹۸ خبر داد.

 شعار سال: فرشته دستپاک در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و تابلو فرش قزوین در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:صادرات فرش و فروش آن به مشتریان خارجی از مبادی مختلف در حال انجام است و تحریم‌ها در این خصوص تاثیر چندانی نداشته‌اند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران یادآور شد: سالانه ۲ میلیون بافنده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف را در کشور تولید می‌کنند.

وی گفت: ۶۰۰ هزار بافنده تا سال ۹۲ درکشور بیمه شدند اما متاسفانه پس از این سال به دلیل مشکلات اقتصادی تعداد بیمه‌شدگان کاهش یافته است.

دستپاک با بیان اینکه از برند جهانی فرش دست‌باف ایرانی در بهمن ماه سال ۹۸ در اکسپو ایران رونمایی می‌شود، تصریح کرد:این حرکت می‌تواند فرش دست باف ایرانی را از هرگونه آسیبی مصون نگه دارد.

 

*** تاثیرات فروش اینترنتی فرش 

 رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه عرضه اینترنتی فرش دستباف تاثیر بسیار زیادی در فروش بازار خارجی دارد، افزود:با همکاری سازمان توسعه تجارت الکترونیک، فضایی را مهیا کردیم تا فرش دستباف به صورت اینترنتی نیز به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه فرش جزو یکی از سه کالای استراتژیک کشور به شمار می‌رود، گفت:با تمام قوا از برندهای فرش دست باف استان ها از جمله قزوین حمایت می‌کنیم.

دست پاک با اشاره به اینکه فرش دستبافت تنها کالایی است که پیمان سپاری ارزی نمی‌شود، گفت:پیمان سپاری ارزی در کشور یکساله شده و این موضوع به صادرکنندگان کمک می‌کند که با کمترین دغدغه، اقدام به صادرات فرش کنند.

 

 *** واردات ۳۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف از بازارهای خارجی

 وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مواد اولیه فرش‌دستباف از بازارهای خارجی وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد:مشکلات واردات ابریشم از چین و ازبکستان و پشم از استرالیا و نیوزلند را به حداقل ممکن رساندیم.

 رئیس مرکز فرش ایران در پایان، اظهار داشت:تلاش می‌کنیم تا فرش‌هایی که نیاز به مرمت دارند به جای اینکه به ترکیه بروند، به زودی وارد کشور شده و در داخل کشور مرمت شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ 4 دی  98، کد مطلب: 152965: www.sanayepress.com

 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
خوب نابود کردیم صنایع دستیمون رو
دستشون درد نکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین