پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۱۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شناسایی دانشجویان فعال در فضای مجازی در حوزه گفتمان دینی و گفتمان انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این معاونت است.

شعار سال:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شناسایی دانشجویان فعال در فضای مجازی در حوزه گفتمان دینی و گفتمان انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این معاونت است.

 نشست هم اندیشی «استفاده بهینه از فضای مجازی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از کارشناسان حوزه رسانه و ارتباطات در سازمان مرکزی تشکیل شد.

کلانتری در این نشست با تسلیت ایام سوگواری صدیقه کبری، بانو فاطمه زهرا (س)، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی و همه سرمایه معنوی و اقتدار و سربلندی ملت ما، برآمده از فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، سنت‌ها و آداب ارزشمند ملی است. فرهنگ و ارزش‌های والا و ثمره آن باعث شده دشمنان قسم خورده، از هر راه ممکن هجمه بی امانی را به بهانه‌های مختلف علیه این مرز و بوم پمپاژ کنند.

وی ادامه داد: اینگونه است که در فضای به ظاهر آرام زندگی و جامعه ما، جنگی تمام عیار در جریان است؛ جنگ فرهنگ ها، جنگ باور‌ها و جنگ ارزش ها. این جنگ چنان گسترده است که می‌توان نام جنگ احزاب فرهنگی را برآن نهاد. از همین جاست که موضوع فرهنگ برای دلسوزان، مومنان واقعی به اسلام ناب و انقلاب اسلامی و همه افرادی که به ایران عزیز عشق می‌ورزند به یک دغدغه اصلی تبدیل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، به هجمه علیه جمهوری اسلامی به ویژه در فضای مجازی پرداخته، افزود: شناسایی دانشجویان فعال در فضای مجازی در حوزه گفتمان دینی و گفتمان انقلاب اسلامی و توانمندسازی و شبکه سازی فرهنگی و دانشجویی از جمله ضرورت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است.

کلانتری تقوا در فضای مجازی را از نیاز‌های مهم جامعه دانست و با تأکید بر لزوم تمرکز مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه بر سه محور تولید محتوا، ابزار رساننده پیام و شبکه سازی فرهنگی و دانشجویی، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد که همه طیف‌های دانشجویی در این شبکه حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشجویان فعال در فضای مجازی باید با حضور مؤثر، دستاورد‌های انقلاب را با زبان علمی و تخصصی تبیین کنند. به بیان دیگر، هر یک از دانشجویان متعهد و انقلابی دانشگاه باید به عنوان یک رسانه عمل کنند.

کلانتری اضافه کرد: جوانانی که در حوزه مقابله با جنگ نرم، از مهارت‌های لازم برخوردارند باید خوراک خوب به جامعه تزریق کنند؛ بر همین اساس، باید هم در حوزه دشمن شناسی، غرب شناسی، زمان شناسی، فتنه شناسی و جریان شناسی، کار جدی انجام شود و هم در پاسخ دادن به تخریب ها، شایعه‌ها و دروغ‌هایی که دشمن می‌بافد و مطرح می‌کند. این موضوع‌ها جزو واجبات شرایط امروز است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امکانات و ابزار‌های لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری برای کار‌های بزرگ فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، افزود: همه شرایط برای کار‌های فرهنگی اصیل فراهم است و مشوق‌های گوناگون نیز وجود دارد. این در حالی است که هرجا و هر زمان سرمایه‌های اصیل به درستی مورد توجه و استفاده قرارگرفته اند، پاسخ‌ها بیش از اندازه انتظار مثبت بوده است.

وی اهتمام لازم نسبت به ایجاد سازوکار‌های لازم برای فعالیت صحیح و اثرگذار در فضای مجازی و استفاده بهینه از آن را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد که با تدوام نشست هم اندیشی «استفاده بهینه از فضای مجازی» گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:8بهمن1398،کد خبر: 823528،snn.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
بدون شک جامعه ای با فرهنگ و ارزش های اسلامی داریم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین