پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه در شرایطی زندگی می کنیم که آنچه به دنیا مسلط شده فضای مجازی و فراگیری این فضا در دنیا است، گفت:مساجد باید پایگاه تولید محتوای مبتنی بر معرفت دینی باشد.

شعار سال: محمد مهدی حیدریان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور امروز(۱۷ شهریور) در سومین مرحله از دهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی که در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، خطاب به متولیان و هنرمندان مساجد، اظهار کرد: شما سرمایه های فرهنگی این نظام هستید، شما با بیان تان که بیان هنری است باید ارزشهای فرهنگی را به گوش اقشار برسانید، باید دست دیگر هنرمندان را بگیرید که به عالم وحی، خیال و هنر مثبت بپیوندند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در طول ۲۲ سال، یک و یک دهم میلیارد تولید محتوا به زبان فارسی شده است، اما تنها در سال ۹۵، یک و دو دهم میلیارد پیام به زبان فارسی تولید شده است، افزود:در شرایطی زندگی می کنیم که آنچه به دنیا مسلط شده فضای مجازی و فراگیری این فضا در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه اینکه فراگیری اینترنت در ایران و ضریب نفوذش در اقایان و خانم ها برابر است به طوریکه مردان ۵۴ درصد و خانم ها ۵۷ درصد در شبکه های اجتماعی حضور دارند، اظهار داشت:در سال ۹۵ و ابتدای سال ۹۶ نیز ۳۵ میلیون نفر از اینترنت همراه استفاده کرده اند، شبکه های اجتماعی به عنوان جمع هایی است که بیشتر از خانواده به آن پرداخته می شود، ۷۲درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در فضای مجازی عضویت دارند و سنین ۱۶ تا ۲۴ سال سه و نیم برابر بیشتر از دیگران در شبکه های اجتماعی عضویت دارند.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: ۷۲ درصد کسانی که در شبکه های اجتماعی عضویت دارند، تماشا می کنند و ۳۴ درصد تماشا کرده و انتشار می دهند و تنها ۱۶ درصد تولید می کنند یعنی ۸۴ درصد مصرف کننده داریم.

وی اشاره کرد: امروزه منبر ما به وسعت هفت میلیارد است، برای این جماعات چگونه حرف زدن بسیار مهم است، باید برای حیات در فضای امروز تقویت معرفتی کنیم و هنرمند باشیم.

حیدریان با بیان اینکه مساجد امروز باید پایگاه تولید محتوا مبتنی بر معرفت دینی باشد،تاکید کرد: چاره ای نداریم جر این که نهضت تولید محتوا را راه اندازی کنیم، تولید تنها تولید متن و کلام نیست، موثرترین تولید، تولید تصویری است. باید خودتان را مهیا سازید و مساجد را به آن مجهز سازید.

وی ادامه داد: تقلید در آثار هنری به سرعت شما را لو می دهد، زمانی می توانیم اصل باشیم که متکی بر فرهنگ خودمان باشیم، نهضت تولید محتوا یکی از وظایف اش آموزش است، باید پایگاه های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه آموزشی باشد، باید از تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم که در این زمینه دوره های آموزش مجازی در حال اجرا است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان ، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب:۶۵۴۴۳۹، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
پتانسیل مساجد خیلی بیشتر از چیزیه که الان بهش توجه میشه خیلی از مشکلات اجتماعی و مردمی رو میشه در مسجد حل کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین