پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه مساجد باید به کارکرد اصلی شان باز گردند، گفت: در جامعه امروزی بخشی از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد به دیگر دستگاه ها محول شده است، در حالی که مساجد قابلیت رفع بسیاری از آ‌سیب های جامعه رادارند.

شعار سال: مهدی ناظمی بر لزوم گسترس کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد تاکید کرد و گفت: کارکرد مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی برگرفته از قرآن کریم، احادیث و سیره و سنت نبی مکرم اسلام(ص) است، به این معنا که مساجد در حوزه فرهنگ و اجتماع دارای جایگاه با اهمیتی هستند و پایگاه اصلی ایجاد انسجام و وحدت اجتماعی در جوامع اسلامی به شمار می آیند و در یک جامعه اسلامی، ویژگی اسلامی بودن با مساجد در جامعه محور می یابد.

وی با اشاره به اینکه کارکرد فرهنگی و اجتماعی مساجد در فرهنگ اسلامی ما یک کارکرد اصلی و مهم به شمار می رود، افزود: امروز اگر بخواهیم بخش زیادی از آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را برطرف کنیم، باید این موضوع در مساجد مورد توجه قرار گیرد و مساجد به کارکرد اصلی شان باز گردند، زیرا که در جامعه امروزی متاسفانه بخشی از کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد به دیگر دستگاه های رقیب محول شده است.

دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاه‌های فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عملکرد مساجد در حوزه اجتماعی و فرهنگی، قابل قبول و رضایت بخش نیست. انتظار جامعه اسلامی از مساجد این است که نقش بیشتری در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته باشند. اگر امروز فضای مجازی موجب شده است که آلودگی های فرهنگی و اجتماعی در جامعه گسترش یابد، یکی از جایگاه هایی که در مقابل این آلودگی ها نقش ایفا می کنند، مساجد هستند. این موضوع باید از طریق جذب آحاد افراد جامعه به مساجد و آشنایی آنها با مفاسد حوزه فضای مجازی میسر شود.

وی بر لزوم فراهم کردن زمینه آشنایی مردم با آسیب های شبکه های مجازی تاکید کرد و گفت:آفت های فضای مجازی در جامعه، انسجام فرهنگی و اجتماعی را خدشه دار می کند و در این زمینه عملکرد مساجد ما قابل قبول نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ 23 شهریور 96 ، کد مطلب: 612385: www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین