پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه از کتابخانه ها به خانه ها راه پیدا کند، گفت: صحیفه سجادیه در مدارس تدریس شود

شعارسال : حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی و تسلیت شهادت امام سجاد(ع) با تاکید بر اینکه صحیفه سجادیه باید از کتابخانه ها به خانه ها ، زندگی مردم راه پیدا کند، اظهار کرد: این کتاب ارزشمند باید در مدارس تدریس شود.

ارباب سلیمانی ادامه داد: صحیفه سجادیه گنجینه با رزشی است که تا کنون برای ثواب می خواندیم نه درس برداری باید زوایای مختلف زندگی امام سجاد(ع) را بازخوانی کنیم.

وی بیان داشت: این کتاب ارزشمند به عنوان اخت القرآن مورد عنایت جامعه قرآنی قرار گیرد و مردم را با این مجموعه و نکات ظریف آشنا کرد.

دبیر ستاد عالی ابراز داشت: امام سجاد در پایان عمر باارزش خود از میان غلامان  170 نفر شخصیت علمی برای ترویج معارف اهل بیت تربیت کرد که در زمان امام صادق(ع) این تعداد به 4000 نفر رسید.

ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه پایه و اصل این کار از چند سال پیش در ذهن دوستان و دوستداران اهل بیت شکل گرفت، بیان کرد: در ایران اسلامی  که شیعه و سنی با مسالمت در کنار هم زندگی می کنند فرهنگ قرآن و عترت را به عنوان محور همدلی تقویت کنیم هر استانی به یکی از ائمه متوصل پیدا کند و حرکت معنادار را تعقیب کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از ابتدا در استانهای مختلف شروع از کنگره پیامبر (ص) در استان کرمان تا استانهای دیگرهر کدام به احترام ائمه خدا قیام کردند، یکی از آنها خراسان رضوی با جشنواره امام رضا (ع) است استان هرمزگان به احترام امام سجاد(ع) قیام کرد و حرکت فرهنگی معنادار را رقم زد و امروز نیز شاهد هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هستیم که نماد وحدت بین شیعه و سنی است.

وی گفت: همیشه این سوال پرسیده شد که چرا به این موضوعات به طور جدی پرداخته می شود عرص این است که توصیه قرآنی است قرآن خط مش زندگی امروز و فردای ما را مشخص می کند.

 دبیر ستاد عالی بیان داشت: در اسلام الگوهای فراوانی وجود دارد که هر کدام بخشی از جامعه را متوجه می کند و با خدا آشنا می کند.

وی گفت: در دوران زندگی و حکومت خود با افرادی روبرو هستند که در توهین به قرآن و اهل بیت از هم پیشی می گیرند امام سجاد(ع) در سه جبهه مبارزه با فقر، مبارزه با جهل و ظلم را گشودند و تلاش های فراوانی را در این مدت کوتاه به جای گذاشتند.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه باید از حرکت های متعالی امام سجاد(ع) نظیر کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان(بردگان) الهام بگیریم، عنوان کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در این زمینه گام های موثری برداشته است.

وی بر بهره گیری از ظرفیت های مسجدی برای کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار تاکید کرد و گفت: امام سجاد(ع) در حالی امام خود را آغاز کرد که فرمودند ۲۰ نفر یار همدل و محب در مدینه ندارم اما ۱۷۰ شخصیت علمی که از بردگان بودند را تربیت نمود که ابوحمزه ثمالی یکی از آنهاست.

مشاور وزیر ارشاد با اذعان به اینکه امام سجاد(ع) نهضت علمی برای ترویج معارف اسلامی را آغاز کرد، افزود: صحیفه سجادیه گنجینه گرانسنگی است ولی گاهی فکر می کنیم که کتابی برای دعاست درحالی که صحیفه باید در ابعاد مختلف زندگی ما ساری و جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) صحیفه را بیان و امام باقر(ع) آن را می نوشتند، بیان کرد: امضای دو امام شهید پای دعاهای صحیفه است.

ارباب سلیمانی تصریح کرد: اگر صحیفه سجادیه مورد توجه قرار گیرد جامعه را متحول می کند و کنگره نیز قدمی در راستای آشنایی جامعه با معارف امام سجاد(ع) است.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار24مهر96،کدخبر: 662716،www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین