پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
دبیر اجرایی جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ظرفیت عظیمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دارند، گفت: مسئولان نظام و دستگاه‌های فرهنگی، توجه ویژه‌ای به کانون‌ها داشته باشند.

شعارسال: گروه مسجد و کانون‌های مساجد: مقام معظم رهبری، در تاریخ 19 مهر 1391 در خراسان شمالی بر فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق همکاری با سازمان های فعال در مساجد تاکید کردند. این سخنرانی نقطه عطف تحولات کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد شد.

خبرنگار ما در سلسله گفت‌وگوهایی با تعدادی از ائمه جماعات و کارشناسان حوزه فرهنگ، مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری، دیدگاه‌های آنان درباره نحوه و ارزشمندی فعالیت این کانون‌ها را جویا شده که در این نوبت، مشروح نظرات مصطفی بهارلویی می‌آید.

بهارلویی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کارنامه درخشانی طی 25 سال فعالیت دارند و تلاش فزاینده‌ای در حوزه فرهنگ داشته‌اند، گفت: این کانون‌ها در غفلت برخی از مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی، نقش موثری در گسترش فرهنگ دینی و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن داشته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت موثر 23 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور اعم از شهرها و روستاها، افزود: باید نقش این نهاد در مساجد و محلات افزایش یابد و ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و هیئات امنای مساجد، زمینه فعالیت بیشتر این نهاد را فراهم آورند، زیرا ظرفیت خوبی در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی دارند.

دبیر اجرایی جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف با اشاره به توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به کانون‌های فرهنگی هنری که در برنامه ششم توسعه، خود را نشان داد، خاطرنشان کرد: باید مسئولان ارشد و دستگاه‌های اثرگذار نظام جمهوری اسلامی، حمایت‌های جدی تری از کانون‌های مساجد داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری درباره جایگاه مساجد و همچنین سخنرانی سازنده معظم له درباره کانون‌های فرهنگی هنری در 19 مهرماه 1391، گفت: مطمئنا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کانون‌ها، متاثر از نقش‌آفرینی موثر و سازنده این نهاد در حوزه فرهنگ و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی بود.

بهارلویی با اعلام آمادگی جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف برای راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در تشکل‌های و اتحادیه‌های زیر مجموعه خود، بیان کرد: طی سالیان اخیر پایگاه‌های بسیج تعامل خوبی با زیرمجموعه های جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف داشته اند و در بسیاری از اتحادیه‌ها، شعبه‌ای از این پایگاه‌ها وجود دارد، این تعامل به دلیل جایگاه برجسته و نقش موثر مساجد در شکل‌گیری، پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی بوده است.

دبیر اجرایی جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف، اظهار کرد: تمام مسئولان دستگاه های فرهنگی کشور، باید توجه ویژه‌ای به کانون‌های فرهنگی هنری داشته باشند؛ زیرا کانون‌ها، نهاد بسیار موثر فرهنگی هستند و تاکنون نقش موثری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن داشته‌اند؛ نقشی که با افزایش حمایت‌های مسئولان، هر روز برجسته تر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اشاعه فرهنگ دینی و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: این دستگاه، توانسته طی سالیان اخیر نقش موثری در شکل‌گیری و نهادینه‌سازی برخی مناسبت‌های دینی مانند دهه کرامت داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 17 مهر 1396، کدخبر: 660931، www. shabestan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فریدونی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
علاوه بر توجه مسئولان توجه افراد محل هم به کانون های مساجد مهمه. خیلی از این محلی های بومی جلوگیری میکنند از فعالیتهایی غیر از نماز یا عزاداری متاسفانه .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین