پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
در نشست کارگروه مناسبت‌های مذهبی و ملی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر این موضوع تاکید شد که برنامه‌های مناسبتی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری به‌ویژه کانو‌ن‌های تخصصی اجرا شود.

شعارسال: نشست کارگروه مناسبت‌های مذهبی و ملی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز با حضور مرتضی طاهریان؛ معاون فرهنگی، هنری و آموزش این ستاد برگزار شد که طی آن، مقرر شد تقویم برنامه‌های سالیانه با دقت بیشتر تهیه شود و در اختیار استان‌ها قرار گیرد. 

بنا بر این گزارش، اعضای کمیته مناسبت‌های مذهبی و ملی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور موظف شدند از ظرفیت سایر معاونت‌های این ستاد و همچنین دستگاه‌های مربوطه کشور در اجرای گسترده‌تر و جذاب‌تر برنامه‌ها استفاده کنند و همچنین مقرر شد این کارگروه، مجموعه‌های خود در استان‌ها را فعال‌تر کند و با هماهنگی دبیرخانه‌های استانی، اجرای برنامه‌ها را به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محول کنند.

اطلاع‌رسانی دقیق درباره برنامه‌های مناسبتی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های گوناگون از دیگر مصوبات نشست کارگروه مناسبت‌های ملی و مذهبی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بود.

 همچنین در این نشست مقرر شد کارگروه مناسبت‌های مذهبی و ملی حتی‌الامکان در اجرای برنامه‌های خود، برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و طرح‌های ملی و استانی را مدنظر بگیرد، برای نمونه می‌تواند «طرح گردشگری دینی» را در ایام ولادت امام باقر (ع) انجام دهند یا اینکه بازدید از کانون‌های همنام با امام صادق (ع) در ایام ولادت آن حضرت انجام گیرد.

بنا بر این گزارش، استفاده از ظرفیت مراکز تخصصی فعال در حوزه 14 معصوم (ع) و سایر پیشوایان دینی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی از دیگر مصوبات این نشست بود.

مرتضی طاهریان در ادامه این نشست با بیان اینکه باید از ظرفیت شبکه مساجد یا دست‌کم مساجد محوری هر شهر در اجرای برنامه‌ها استفاده شود، گفت: اجرای برنامه‌های مناسبتی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌ویژه کانون‌های تخصصی باشد.

وی افزود: در اجرای تمام برنامه‌ها به‌ویژه مناسبت‌هایی مثل ایام ولادت و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ظرفیت و توانمندی‌های خواهران استفاده شود.

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه اثربخشی، نقاط قوت و ضعف هر برنامه باید بلافاصله پس از اجرای آن ارزیابی شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید انتظارات عمومی همه مناسبت‌ها و همچنین انتظارات عمومی هر مناسبتی، تعیین و برای تحقق آن بررسی شود.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه‌ریزی برای همه مناسبت‌های مذهبی و ملی بهتر است هر سال تدارک ویژه‌ای برای یک مناسبت با ویژگی خاص داشت، برای نمونه می‌توان برای سالی که آغاز و پایانش همزمان با سالروز ولادت یکی از حضرات معصومین (ع) است ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه برگزار و آن را به یک جریان ملی تبدیل کرد.

طاهریان گفت: تلاش می‌شود ضمن اهتمام همه استا‌ن‌ها در بزرگداشت تمام مناسبت‌های مذهبی و ملی، هر استانی به طور ویژه برای یکی از حضرات معصومین (ع) کار ویژه‌ای انجام دهد و به این صورت احساس تعلقی در مسئول و اعضای دبیرخانه‌های استانی و همچنین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به آن مناسبت شکل گیرد.

وی با بیان اینکه شعر محوریت برخی از جشنواره‌ها و همایش‌های ستاد عالی و دبیرخانه‌های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مانند علمدار کربلا، دل‌نوشته‌های عاشورایی و نخستین کنگره حضرت ام‌البنین(ع) است، گفت: باید تلاش شود سایر موضوعات هنری و فرهنگی مثل داستان و نمایش نیز در اجرای مناسبت‌های مذهبی و ملی و جشنواره‌ها مدنظر باشد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 12دی 1396 ، کدخبر: ۶۷۹۷۷۹،www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین