پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
حجت الاسلام مرتضوی گفت: امروزه نقش محافل و مجالس مذهبی در توسعه خدمات اجتماعی کمرنگ شده است.

شعارسال: حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی ، با اشاره به اینکه محافل دینی و مذهبی نقش مستقیم در توسعه خدمات اجتماعی دارد، گفت: پدر بنده در دوران طاغوت جزء روحانیان اصفهان بودند، یادم هست که هر مشکل اجتماعی که در محل پیش می‌آمد ایشان با تذکر در مسجد سبب می شد تا مردم به کمک آمده و هر مشکلی بود را رفع کنند.

مدیر مدرسه علمیه قدیری ادامه داد: در دوران بعد از انقلاب نیز این مساجد، تکیه‌ها، محافل و مجالس قرآنی و مذهبی بودند که سبب حل بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه می شدند.

نقش محافل مذهبی در دفاع مقدس

وی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: 90 درصد خدماتی از قبیل لباس، امکانات درمانی، غذا و غیره در زمان جنگ تحمیلی از همین مساجد و محافل مذهبی برای جبهه های حق علیه باطل اعزام می شد.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه امروزه نقش محافل و مجالس مذهبی در توسعه خدمات اجتماعی کمرنگ شده است، ابراز داشت: با این حال باز هم بسیاری از اعمال اجتماعی از همین محافل انجام می شود؛ به عنوان مثال در ایام محرم به ویژه عاشورا هنگامی که سازمان انتقال خون دعوت همگانی برای اهدای خون می کند مشاهده می کنیم که بسیاری از هیأتی‌ها، مسجدی ها و مذهبی ها برای اهدای خون به صف می ایستند؛ اینها همه حاکی از نقش مؤثر محافل مذهبی در توسعه خدمات اجتماعی است.

رونق مساجد سبب توسعه خدمات اجتماعی می شود

پژوهشگر حوزوی به تبیین راهکاری برای بسط و گسترش نقش محافل مذهبی در توسعه خدمات اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: برای این کار باید نقش مساجد پررنگ تر شود، چراکه اگر مسجد رونق پیدا کند به یقین خدمت رسانی به زمینه هایی همچون ازدواج جوانان بسیار آسان‌تر خواهد شد.

وی در پایان عوامل مؤثر بر کمرنگ شدن نقش مساجد در توسعه خدمات اجتماعی را اینگونه توصیف کرد: نهادهای دولتی و اجتماعی در این زمینه کم‌کاری کرده اند؛ سابقاً همه امور محله بر دوش امام جماعت بود و مردم هم برای کمک به او به صحنه می‌آمدند، اما امروزه اختیارات آنها از سوی برخی نهادها کم شده و همین سبب ایجاد خلل در کاربرد مساجد در بخش خدمات اجتماعی شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 1آبان1396، کدخبر: 532717: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین