پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
بزرگترین مساجد فعال در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان به تازگی پخش اذان از طریق بلندگوها را دوباره از سر گرفتند.

شعار سال: بزرگترین مساجد فعال در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان به تازگی پخش اذان از طریق بلندگوها را دوباره از سر گرفتند.

 در بزرگترین مساجد مناطق یونس آباد ، چیلانزار ، یاشناباد و سرگئلیسک شهر تاشکند، موذن ها خواندن اذان از طریق بلندگو ها را آغاز کردن .

همچنین به موذن های مساجد سایر مناطق ازبکستان از جمله ایالات اندیجان و فرقانه اجازه پخش اذان از طریق بلندگو ها داده شده است .

بنا به این گزارش ، این در حالی است که امامان برخی مساجد پخش اذان از طریق بلندگوها را بطور خودسرانه و بدون دریافت مجوز انجام می دهند.

این منبع خبری یاد آور شد ، در گردهمایی اخیر جمعی از امام جماعت و خطیبان ازبکستان در مسجد شیخ زین الدین شهر تاشکند، اعلام شده بود که دولت بزودی به پخش اذان از طریق بلندگو ها اجازه خواهد داد .

عبدالعزیز منصور معاون اداره مسلمانان ازبکستان به خبرنگار رادیو آزادی گفت این نهاد دینی در پیامی به رییس جمهوری این کشور از وی خواسته تا به بانوان و دختران اجازه داشتن حجاب داده شود و نیز اذان از طریق بلندگوها در مساجد پخش و درس های دینی در مدارس این کشور تدریس شود .

بنا به آمار رسمی، در حال حاضر دو هزار و 37 باب مسجد در ازبکستان فعال است و بیش از پنج هزار امام و معاونان آنها در این مساجد مشغول کار هستند .

در 10سال اخیر پخش اذان از طریق بلندگوها در ازبکستان ممنوع شده بود و به همین خاطر موذن ها اذان را فقط در داخل مسجد می خواندند .

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 16 آبان 96، کدمطلب:۳۷۶۱۹۷، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین