پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام سجاد (ع) در دوران امامت خود بیش از ۱۷۰ شاگرد تربیت کرده است افزود: امام سجاد (ع)با فعالیت های خود زمینه را برای نهضت علمی امامان بعد از خود فراهم کردند.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان استاد حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) با اشاره به دوران آن امام بزرگوار گفت: بعد از واقعه عاشورا اهل بیت (ع) بی یار و یاور ماندند و تنها تعداد انگشت شماری از یاران خالص ایشان باقی مانده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان با اشاره به تفاوت سیره امام سجاد (ع) در مبارزه با کفر و ظلم گفت: آن حضرت در قالب دعا و نیایش، انسان‌های مستعد را جذب کرده و یارانی باوفا برای اسلام و اهل بیت (ع) تربیت کردند.

وی با بیان اینکه ایشان در طول امامت خود بیش از 170 شاگرد تربیت کرده است افزود: امام زین العابدین (ع) زمینه را برای نهضت علمی امامان بعد از خود فراهم کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام سجاد (ع) در دوران امامت خود توجه مردم را به جایگاه علمی اهل بیت (ع) جلب کرده تا مردم بتوانند شاهد نهضت علمی امام باقر (ع) باشند.

وی با اشاره به آثار به یادگار مانده از امام زین العابدین(ع) تصریح کرد: صحیفه سجادیه و رساله حقوقی امام سجاد (ع) دو کتاب ارزشمند و انسان ساز است که از ایشان به یادگار مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین فوادیان افزود: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، برای تمام مراحل و حالات زندگی انسان، در قالب دعا مطالبی را ارائه فرموه و وظایف انسانی را متذکر شده است.

وی همچنین با اشاره به رساله حقوقی امام سجاد (ع) تصریح کرد: در این کتاب ارزشمند حق انسان بر انسان بیان شده که با توجه به آن می توان راهکارهای ارزشمندی برای جامعه امروز استخراج کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 11مهر 1396، کدخبر: 659582،www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین