پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
استاد حوزه با بیان این که هرجا ایثار باشد پیروزی و فتح وجود دارد، گفت: رهبری مرجع بزرگ یعنی حضرت امام و دیگر مراجع و حوزه و شیعه سلحشور در پشتیبانی از بزرگان و رهبران، انقلابی ایجاد کرد که زور دنیا به آن نمی رسد.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به ماندگاری اهل بیت(ع) گفت: خاندان نبوت امروزه بالاترین عزت و احترام را دارند در حالی که اثری از دشمنان این بزرگواران نیست.

وی افزود: امروز اثری از قبر دشمنان اهل بیت(ع) همانند معاویه پیدا نمی شود، یکی از اهالی سوریه می گوید وقتی مسلمانان بر قبر معاویه حاضر می شوند بر آن لگد می زنند و آب دهان می اندازند اما همین مسلمانان وقتی در حرم سه ساله امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) حضور پیدا می کنند نهایت احترام را می گذارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معاویه سال ها در اوج قدرت قرار داشت و اقدامات بسیاری علیه اهل بیت(ع) انجام داد، اظهار داشت: با وجود قدرت آن روزها امروز می بینیم که اثری از او پیدا نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت حضرت عباس(ع) ادامه داد: از کسانی که خود را به امام حسین(ع) به خوبی نشان داد حضرت اباالفضل بوده است، امام زمان(عج) در زیارتی به حضرت عباس بن علی(ع) سلام می دهد که جانش را برای برادرش داد و خود را فدای او کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که صاحب عصر در زیارت شهادت می دهد که حضرت عباس در عمر خود دچار سستی، ضعف و ترس نشده است، ابراز داشت: حضرت تأکید می کنند که فدا شدن حضرت عباس نیز بر اساس بصیرت و دانایی بوده است.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا به اصحاب خود هرچه فرمودند که از کربلا بروید نرفتند، وقتی اصحاب نرفتند حضرت از خدا خواستند که جایگاه شان را در بهشت و قیامت به آن ها نشان دهد، در جایی نوشته شده که حضرت عباس جایگاه خود را در بهشت نگاه نکرد و امام حسین(ع) علت را جویا شدند، حضرت ابالفضل گفت ای مولای من جایگاه و بهشت من شما هستید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: 6 معصوم در برابر حضرت اباالفضل العباس(ع) ادب کردند که امیرمؤمنان، حضرت زهرا(س)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق(ع) و امام زمان(عج) هستند، در ابعاد شخصیتی حضرت عباس تنها به باب الحوائج بودن و گریه کردن برای شفای مریض توجه شده که کافی نیست.

وی اضافه کرد: از مجموعه ابعاد شخصیتی دو ویژگی بسیار عجیب است که شامل ایثار و ادب می شود، هرجا ایثار باشد پیروزی و فتح وجود دارد؛ رهبری مرجع بزرگ یعنی حضرت امام و دیگر مراجع و حوزه و شیعه سلحشور در پشتیبانی از بزرگان و رهبران، انقلابی ایجاد کرد که زور دنیا به انقلاب اسلامی نمی رسد و 40 سال از عمر آن می گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که اگر دشمن می توانست در همان سال اول انقلاب را در نطفه خفه می کرد، گفت: با عنایت الهی دشمن نتوانسته چنین کاری کند چرا که در کشور ایثار وجود داشته و دارد؛ ویژگی مهم دیگر ادب است که در حضرت عباس بسیار وجود داشت و همین ادب سبب نجات حر و قرار گرفتن در مسیر سعادت او شد، حضرت عباس مظهر تمام عیار ایثار و ادب بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:۵۲۹۰۴۹، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین