پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
ساخت خانه عالم، احداث زمین چمن، تأسیس کارگاه خیاطی، تبلیغ معارف دینی و ساخت کانون فرهنگی و حسینیه بخشی از فعالیت های گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت در جنوب کشور است.

شعار سال: حجت الاسلام سید محمد هاشمی به معرفی این گروه پرداخت و اظهار داشت: تشکیل گروه به سال 91 بر می گردد که به عنوان یک مبلغ برای تبلیغ به سیستان و بلوچستان رفتم و از طریق یکی از دوستان با محله ای در زاهدان به نام شریعتی شمالی که تمامی ساکنان آن شیعیان بودند، آشنا شدم که این منطقه از نظر مالی، اجتماعی و فرهنگی در فقر بسیار شدیدی به سر می بردند؛ این آشنایی سبب شد که به همراه برخی از طلاب بومی این استان در سال 92 گروه فدائیان ولایت تشکیل و به این منطقه اعزام شوند.

وی گفت: در ایام تبلیغی طلاب بومی و غیر بومی به این منطقه اعزام می شوند، اما در غیر ایام تبلیغی و در طول سال برخی از مبلغان بومی برادر و خواهر این گروه برنامه هایی را برای این منطقه در دستور کار دارند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت به بیان فعالیت های این گروه پرداخت و تصریح کرد: زمانی که این گروه در آن منطقه تشکیل شد، 13 هزار شیعه و حدود سه هزار خانوار فقط یک مسجد و یک زمین خالی فوتبال داشتند؛ اولین کاری که کردیم، در کنار این مسجد که به عنوان پایگاه فعالیت های خود انتخاب کرده بودیم، با رایزنی و نامه نگاری به مراکز مختلف شروع به زیرساخت سازی کردیم و دو مسجد دیگر ساخته شد و برای این مساجد روحانی مستقر قرار دادیم.

حجت الاسلام هاشمی افزود: همچنین دو خانه عالم و دو کارگاه خیاطی توسط این گروه احداث شد و زمین خالی محل را به زمین چمن مصنوعی تبدیل کردیم و هر ساله مسابقاتی در آنجا برگزار می شود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی فدائیان ولایت اظهار داشت: بردن جوانان محل به پیاده روی اربعین حسینی در کربلا، ساخت پارک بازی و دو کانون فرهنگی و تمامی فعالیت های ذکر شده که در طول این چهار سال اتفاق افتاد، با کار تبلیغی مبلغان همراه بود.

وی گفت: بزرگترین دستاورد گروه این است که آن محله از نظر زیرساخت تبلیغی دیگر کمبودی ندارد؛ ساخت مسجد، ساخت یک خانه عالم، حسینیه و کانون فرهنگی برنامه های در دست اقدام این گروه به شمار می رود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب مستقر این گروه هفته ای سه روز برای نوجوانان و جوانان کلاس های مختلف برگزار می کنند و تمامی این فعالیت ها در قالب قرارگاه فرهنگی شهدای محله پنج تن آل عبا انجام می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار 15 شهریور 96، کدمطلب: ۵۲۳۰۴۷:www. rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین