پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۲
طرفداران این نگاه خیال می‌كردند که ساختار رسمی جمهوری اسلامی ایران از این ذهنیت‌ها دفاع می‌كند، در حالی كه در عمل دیدند، رهبری و مراجع با حمایت از دستورات پزشكان و ضوابط عمومی علمی نشان دادند كه موافق این نگاه نیستند.

شعار سال: آغاز شدن شیوع کرونا از قم، موجب شد تا ذهنیت نادرستی كه داشت جان می‌گرفت با سوال غیرقابل پاسخی مواجه شود. اینكه بلایا را متأثر از رفتار گناه‌آلود بدانیم و زلزله را ناشی از نشان دادن سینه زنان معرفی كنیم، با این واقعه به كلی رد شد.

افراد گوناگون هم بودند كه دعانویسی می‌كردند و بخت باز می‌كردند و فال می‌گرفتند، و این نمونه‌ها در همه جای دنیای هستند و مشكل خاصی هم نیست، ولی هنگامی كه به یك روند جدی و رسمی تبدیل می‌شوند و تحت لوای دین خود را تعریف می‌كنند و نسخه می‌نویسند، قضیه فرق خواهد كرد.

طرفداران این نگاه خیال می‌كردند که ساختار رسمی جمهوری اسلامی ایران از این ذهنیت‌های غیرمعقول دفاع می‌كند، در حالی كه در عمل دیدند، رهبری و مراجع به كلی خود را از این انتساب ناصحیح مبرا كردند و با حمایت از دستورات پزشكان و ضوابط عمومی علمی برای مقابله با كرونا نشان دادند كه موافق این نگاه نیستند.

كرونا تمام سازه‌های خیالی را كه این جماعت ساخته بودند در مدت كوتاهی ویران كرد. ولی این ویرانی آثار بلندمدتی خواهد داشت. شاید بتوان گفت اتفاقات اخیر تا حدی مشابه زلزله ویرانگر لیسبون پایتخت پرتغال باشد. زلزله‌ای كه در سال ۱۷۵۵ رخ داد و هزاران نفر را كشت و آغاز یك تغییر نگاه به كیفیت نقش كلیسا و مسیحیت به‌ویژه در مسأله شر شد.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرفوری، تاریخ انتشار: 24اسفند1398 ، کدخبر: 1745406: khabarfoori.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین