پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: منش حضرت علی(ع) درسی است برای همه مدیران و مسئولان که آنحضرت حکومت را برای حکومت نمی خواستند، بلکه مسند حکومت را برای خدا، برای کمک به مظلوم و برای احقاق حق می خواستند که این امر باید سر لوحه همه مسئولان قرار گیرد، زیرا اداره حکومت برای حکومت خواهی، گمراهی از مسیر الهی است.
شعارسال:به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) که از شبکه پنج سیما پخش شد، گفت: طبق زیارات وارده در خصوص امیر المومنین(ع)، در عالم هستی اگر خداوند عقاب می کند یا ثواب اعطا می کند محک و میزان آن وجود مبارک حضرت مولی الموحدین(ع) است، آن حضرت میزان سنجش کفر و ایمان است و دل مومن سرشار از حب علی(ع) است.
 
وی ادامه داد: پیامبر اکرم فرمودند: هرچه به اهل بیت من نزدیک شوید به خداوند نزدیک شده اید و هرچه از ایشان فاصله بگیرید از پروردگار فاصله گرفته اید.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: در این شب ها باید مواظبت کنیم که درس های مکتب نبوی از دستمان نرود و از این شب ها نهایت استفاده را ببریم و نباید به عاقبت خود مطمئن باشیم از همین رو هیچ زمانی حضرت علی(ع) جمله “فزت و رب الکعبه” از دهان مبارکشان شنیده نشد مگر انتهای عمر خود که اطمبنان از رستگاری خود پیدا کردند.
 
استاد حوزه علمیه ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) دائما در حال دعا برای هدایت امت خود بودند تا جایی که در جنگ احد هم که وضعیت برای مسلمانان دشوار شد آن حضرت در اثناء جنگ برای دشمنان و هدایت آنان دعا کرد؛ لذا مومن باید نسبت به هدایت دیگران دغدغه داشته باشد که این روش از سیره نبوی سرچمه می گیرد.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به مظلومیت حضرت علی(ع) در اعصار مختلف اظهار داشت: علامه امینی(ره) صاحب الغدیر در بستر بیماری بود، از وی پرسیدند از خداوند چه چیزی می خواهی، ایشان گفت بروم در بیابانی چادری بزنم و برای غربت حضرت علی(ع) گریه کنم.
 
حجت الاسلام و المسلمین مبرباقری گفت: این مظلومیت حضرت علی(ع) همیشه و در تمامی زمان ها بوده است و امروز ما باید علی(ع) شناس باشیم و در عصر جدید معاویه و عمروعاص حاضر در دنیا را بشناسیم و صرفا مدعی حب حضرت علی(ع) نباشیم زیرا آن حضرت سردمدار جریان حق در عالم بود.
 
وی اظهار داشت: امروز مسیحی مانند جرج جرداق برای حضرت علی(ع) شعر می گوید، آزادی خواهی در جهان امروز وجود ندارد که دم از علی(ع) نزند، زیرا طبق حدیث نبوی “من کان لله کان الله له” آنحضرت برای خداوند و راه خداوند بود و خداوند نیز به او رفعت بخشید.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: منش حضرت علی(ع) درسی است برای همه مدیران و مسئولان که آنحضرت حکومت را برای حکومت نمی خواستند، بلکه مسند حکومت را برای خدا، برای کمک به مظلوم و برای احقاق حق می خواستند که این امر باید سر لوحه همه مسئولان قرار گیرد، زیرا اداره حکومت برای حکومت خواهی، گمراهی از مسیر الهی است.
 
این کارشناس مذهبی پایان خاطر نشان کرد: امام کاظم(ع) می فرماید: کسی که شب قدرغسل کند و تا طلوع فجر بیدار باشد گناهان او بخشیده میشود، این بیان نورانی نشان میدهد که در این شب نفس بیداری موضوعیت دارد و باید از خواب دوری نمود.
 
استاد حوزه علمیه در پایان گفت: طبق روایات، امشب به کسانی توجه می شود که وجه قلب خود را عوض کنند و تصمیم بر تغییر داشته باشند، انسانی که تصمیم بر ترک غضب، حسد و رذائل اخلاقی دارد دعایش مورد قبول درگاه الهی واقع می گردد و انسانی که بدون تصمیم بر تغیبر صرفا به دعا می پردازد مشمول توجه الهی نخواهد شد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  شقفنا ،تاریخ انتشار:  26 اردیبهشت   1399،کدخبر: 942523،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
به راستی اگر مسئولان و مدیران از منش حضرت علی در حکومت داری استفاده کنند و رهنمودهای ایشون رو به کار ببندند خیلی از مشکلات و مصائب اقتصادی اجتماعی سیاسی فرهنگی دینی وووووحل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین