پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: وقتی بخواهیم آتش را در ارتفاعات خاموش کنیم، باید از بالگردهای آب پاش استفاده کنیم که در حال حاضر دچار کمبود در این زمینه هستیم.
شعار سال: مهرداد ستوده دوشنبه شب به رسانه‌ها اعلام کرد: این استان در زمینه امکانات خاموش کردن آتش روی زمین‌های مسطح از جمله خودرو‌های آتش نشانی و سایر امکانات مورد نیاز مشکل ندارد، اما مهار آتش در ارتفاعات نیاز به امکانات ویژه دارد.
وی بیان کرد: کلیت این کار از پایش و پیشگیری تا خاموش کردن آتش مراتع و جنگل‌ها بر عهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است و در صورت بروز مشکل مدیریت بحران استانداری با مدیریت بحران کشور مکاتبه و سپس از طریق این مرکز با توجه به اینکه اعتبارات و تجهیزات را در اختیار دارد، پیگیری می‌کند.
ستوده ادامه داد: در جریان آتش سوزی‌های اخیر در استان بوشهر با توجه به نقص فنی بالگرد جمعیت هلال احمر مستقر در این استان، مکاتبه و تماس‌های زیادی از سوی استاندار با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، وزیر دفاع و وزیر کشور انجام شد و دو نوبت بالگرد به استان اعزام شد و با چند سورتی پرواز پشتیباتی خاموش کننده‌ها و نیرو‌های پشتیبانی به ارتفاعات محل آتش‌سوزی انتقال یافتند.
وی بیان کرد: با کمک مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آتش در دهرود و کوه سیاه دشتستان و خائیز تنگستان خاموش شد.
معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: همه پیگیری‌ها از طریق وزیر کشور، مدیریت بحران، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و محیط زیست برای تامین بالگرد انجام، اما بالگرد آبپاش با رسیدن به بوشهر دچار نقص فنی شد.
ستوده بیان کرد: همزمان با آتش سوزی‌های استان بوشهر آتش مراتع خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به علت شرایط جوی، وزش باد و گرمای هوا گسترش یافت و موجب ایجاد خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست شده بود.
وی یادآور شد: در بازدید انجام شده از کوه سیاه و دهرود دشتستان درختچه‌ها آسیب ندیده و تنها گونه‌ها و پوشش گیاهی سطحی آسیب دیده‌اند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از تلاش مردم، داوطلبان، نیرو‌های منابع طبیعی، هلال احمر، حفاظت محیط زیست و بسیج که جانانه پای کار بودند و به مقابله با آتش پرداختند تشکر و قدردانی می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، کد خبر: ۸۳۸۰۷۸۷۲، تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین