پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کرمانشاه- علما و روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان، خواستار واگذاری اداره امور حج از سوی این دولت شدند.

شعار سال:

در آستانه ایام حج پیام مهم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسلمانان سراسر جهان منتشر شد.

رهبر انقلاب در این پیام از جهان اسلام خواستند که برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج فکری اساسی کرده و گریبان حاکمان سعودی را رها نکنند.

در همین رابطه علمای اهل سنت استان کرمانشاه  ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان، خواستار واگذاری اداره امور حج از سوی این دولت شدند.

خادم الحرمین باید حقیقتا خادم باشد

امام جمعه شهرستان روانسر ، ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود، اظهار داشت: از جمله جنایات آل سعود سد سبیل کردن است و این اقدام آنها نشانه این است که آنها از انسانیت و خادمیت حرمین خارج شده و مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.

ماموستا غفوری همچنین این اقدامات آل سعود را نشانه دیوانگی آنها عنوان کرد و گفت: امیدواریم این دیوانه هر چه زودتر عمرش تمام شود.

امام جمعه شهرستان روانسر افزود: از خداوند منان خواستاریم که توفیق دهد خادم الحرمین در حقیقت خادم الحرمین و نه خادم آمریکا و اسرائیل باشد.

فاجعه منا حاصل بی تدبیری آل سعود بود

دبیر شورای روحانیت شهرستان روانسر هم ، ضمن محکومیت جنایات آل سعود، از فاجعه منا به عنوان حادثه ای تلخ در جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: مسلمانان تا ابد این جنایت را فراموش نمی کنند.

ماموستا یحیی شهبازی اقدامات جنایتکارانه رژیم سعودی طی سالیان اخیر را یادآور شد و افزود: آل سعود جنایات بسیاری در منطقه مرتکب شده که از آن جمله می توان به کشتار مردم مظلوم یمن اشاره کرد.

وی در ادامه فاجعه منا را حاصل بی تدبیری و سوءمدیریت رژیم آل سعود دانست و گفت: هیچ توجیهی برای حادثه منا از سوی دولت عربستان وجود ندارد.

ماموستا شهبازی با ادامه توضیحات بیان کرد: رژیم منفور آل سعود برای حادثه منا از مسلمانان عذرخواهی نیز نکرد.

وی آل سعود را رژیم هم پیمان با آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: عربستان در جریان فاجعه منا همه موازین بین المللی و ارزش های دینی و انسانی را زیر پا نهاد.

شهبازی عملکرد دولت عربستان در فاجعه منا را مایه ننگ دانست و ضمن محکومیت این جنایت افزود: بیش از ۱۰۰۰ زائر در حادثه منا به شهادت رسیدند.

نمی توان به بهانه های توخالی از ورود حجاج جلوگیری کرد

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی نیز، اقدام آل سعود در جلوگیری از ورود حجاج به این کشور از جمله حکام ایرانی را محکوم کرد.

ماموستا ملا احمد شیخی با تاکید بر اینکه باب بیت الله الحرام باید به روی همه مسلمانان باز باشد، تصریح کرد: به هیچ بهانه ای نمی توان مانع از این اقدام شد.

وی انجام حج را از اعمال خاصه اسلام عنوان کرد و گفت: نمی توان به بهانه های توخالی مانع از جلوگیری حجاج به بیت الله الحرام شد.

عربستان اداره امور حج را واگذار کند

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل‌ذهاب ، اظهار داشت: دولت ها و حکام اسلامی باید این را به عربستان بفهمانند که مکه و مدینه متعلق به تمامی مسلمانان دنیاست.

ماموستا ملا رشید ثنایی تصریح کرد: اگر دولت سعودی توانایی اداره امور حج را ندارد باید آن را به دست مسلمانان بدهد.

ثنایی اظهار داشت: باید این اتفاق رخ دهد تا مسلمانان بتوانند راحت تر و با امنیت بیشتر اعمال حج خود را انجام دهند.

وی در پایان گفت: از تمام کنفرانس ها و علمای اسلامی می خواهیم که اعتراض خود را به عربستان اعلام کنند.

کارشکنی عربستانی ها را به شدت محکوم می کنیم

یکی از روحانیون اهل سنت شهرستان پاوه نیز   کارشکنی در ورود حجاج به بیت الله الحرام را بر عهده دولت عربستان دانست.

ملا امید ولی تاکید کرد: ما به شدت این کار شکنی را از سوی دولت عربستان محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد: عربستانی ها حج را که یک مسئله دینی است از قالب خود خارج و تبدیل به یک مسئله سیاسی کرده اند.

دولت عربستان باید در قابل فاجعه منا پاسخگو باشد

 امام جمعه ازگله نیز   اظهار داشت: اقدام عربستان در جلوگیری از ورود حجاج به لحاظ شرعی و قانونی نادرست است.

ملا احمد براتی گفت: ما به شدت این اقدامات را محکوم کرده و دولت سعودی هم باید مسئولیت این اقدام را بر عهده بگیرد.

وی به فاجعه منا در مراسم حج سال گذشته اشاره کرد و افزود: عربستان به عنوان خادم حرمین باید تامین کننده امنیت حجاج می بود که این کار را نکرد و باید پاسخگو باشد.

امام جمعه اهل سنت سنندج با اشاره به بی کفایتی آل سعود، گفت: آل سعود به بازیچه دست استکبار جهانی تبدیل شده و به همین دلیل صلاحیت مدیریت حج را ندارد.

پیام رهبری به کنگره حج اتمام حجت با  آل سعود

در همین حال ماموستا محمد امین راستی امام جمعه موقت سنندج نیز   با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره حج یک اتمام حجت با مسئولان آل سعود و استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه این پیام بار دیگر اقتدار ایران اسلامی را نشان داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیام خود به کنگره عظیم حج بار دیگر پشت پرده رژیم آل سعود را برای همگان روشن کردند و سران کشورهای اسلامی باید در مقابل توطئه های دشمن هوشیار باشند.

امام جمعه موقت سنندج عنوان کرد: آل سعود به جای اینکه در خدمت مسلمانان و برگزاری آئین های دینی و اسلامی باشد به ابزاری در خدمت دشمنان اسلام و مسلمین تبدیل شده است و این جای بسی تاسف است.

وی با بیان اینکه آل سعود باید در مقابل این رفتارهای خود پاسخگو باشد، یادآور شد: عدم حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی مایه تاسف است و در این زمینه سران آل سعود باید پاسخگو باشند.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود بار دیگر ضمن حمایت قاطع از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، یادآور شد: این پیام برای ما و سایر مسلمانان یک اتمام حجت است و آل سعود باید از این گونه رفتارهای خود دست کشیده و در خدمت به اسلام و مسلمین قرار گیرد.

رژیم آل سعود لیاقت اداره امور حج را ندارد

امام جمعه پیرانشهر گفت: رژیم آل سعود با حوادث اخیر نشان داد لیاقت اداره امور حج را ندارد باید آن را واگذار کند.

ماموستا مصطفی محمودی هم   با بیان اینکه حج، مکه و مدینه متعلق به تمام مسلمانان جهان است افزود: اداره امور حج هیچ ارتباطی به رژیم آل سعود ندارد که برای سایر مسلمانان در این خصوص تعیین تکلیف کند.

وی با ابراز تاسف از حوادث سالهای اخیر به خصوص حادثه منا عنوان کرد: متاسفانه به جز ایران که با قاطعیت موضع خود را در این خصوص اعلام کرده سایر کشورهای اسلامی سکوت کرده اند.

ماموستا محمودی خواستار تشکیل شورای اسلامی و کمیته ای مشترک از کشورهای اسلامی در خصوص اداره امور حج شد وگفت: ال سعود یک رژیم وهابی تحت سلطه استکبار جهانی به خصوص آمریکاست وقتی رژیمی به نوکری آمریکا افتخار می کند لیاقت اداره امور حج را ندارد.

امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: متاسفانه آل سعود با وقاحت تمام امور حج را به انحصار درآورده و برای اینکه زائران چه کشورهای اسلامی در حج حضور داشته باشند تعیین تکلیف می کند این در حالی است که حج یکی از ارکان مهم اسلام است.

ماموستا محمودی از حج به عنوان واجب مهم الهی و اسلامی نام برد و یاد آور شد: برای جلوگیری از جنایت های آل سعود باید هر چه زودتر اداره امور حج واگذر شود و شورای یا کمیته ای اسلامی مشترک برای اداره امور حج ایجاد شود.

وی پیام صادر شده از سوی مقام معظم رهبری به کنگره حج را فصل الخطاب کشورهای اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام با بیان واقعیت و حقیقت مسلم در خصوص حج نقشه راه را برای کشورهای اسلامی تعیین و مشخص کرده اند.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 15 شهریور95 ، کد مطلب: 3761741  :
www. mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین