پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
پرهام‌ جان فشان، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، در جریان افتتاح مجموعه تولید صنایع دستی در احمدآباد مستوفی گفت: استان تهران در بخش صنایع دستی در بخش تولید و صادرات پیشتاز است.
شعارسال: ده هزار هنرمند صنایع دستی و هزار کارگاه این صنایع در استان تهران وجود دارد. این صنعتگران همواره تحت حمایت دولت بوده اند. او افزود: 93 میلیون دلار از صادرات صنایع دستی در استان تهران در سال 98 حاصل شد. شیشه و آبگینه مهم ترین صنایع دستی استان تهران هستند. از دیگر صنایع دستی مهم این استان می‌توان به زیورآلات اشاره کرد.

جانفشان گفت: یک سوم صادرات صنایع دستی به خارج از استان تهران و از تولیدات این استان است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: این مجموعه که امروز افتتاح شد و عنوان زین را دارد تلفیقی از هنر و تجارت است. فاز دوم این مجموعه نیز بزودی در دست کار قرار می گیرد. این مجموعه ها می تواند در سایر استان ها نیز گسترش یابد همچنین سومین مدرسه هنرهای دستی نیز در فرهنگستان سرو در هفته آینده افتتاح خواهد شد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 خرداد 1399، کد خبر: 1013270، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین