پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مخالفت معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اجرا طرح تله‌کابین در زمین‌های محدوده طاق‌بستان منجربه استعفا وی شد.
شعار سال: براساس اخبار رسیده علیرضا برشاهی، معاون سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه چهارشنبه گذشته استعفا کرد.

با توجه به عدم حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به دلیل ابتلا به کرونا در جلسه کمیسیون ماده ۵ مورخ یکم تیرماه، برشاهی به عنوان معاونت این سازمان در جلسه حضور داشته و با موضوع تغییر کاربری زمین‌های اطراف طاق‌بستان برای احداث تله‌کابین مخالفت کرده است.

به گزارش اسکان نیوز، چندی پیش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با احداث تله‌کابین مخالفت و اعلام کرده بود که هرگونه اقدامی باید براساس قوانین میراث فرهنگی انجام شود و هرگونه فعالیت عمرانی در این محدوده غیرقانونی بوده و قابلیت پیگیری در کمیسیون ماده ۱۰۰ را دارد.



اما دلیل رفتار‌های ضدونقیض سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه مشخص نیست و برخی مخالفت با این تغییر کاربری را دلیل استعفا برشاهی می‌دانند.

به گزارش اسکان نیوز، داوود حسنی با تحصیلات عمران سکاندار معاونت میراث فرهنگی استان کرمانشاه شده و مشخص نیست که آیا وی تخصص و تجربه لازم برای فعالیت در عرصه میراث فرهنگی را دارد یا نه؟

گفتنی است که مونسان در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸ و در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه ۴ سیما گفته بود که یکی از موضوعات بسیار خوب که در طرح حمایت از مرمت و احیا بافت‌های تاریخی و فرهنگی به‌صورت قانون از سوی نمایندگان تصویب شد این است که اگر در بافت‌های فرهنگی تاریخی تخلفی انجام شود، به کمیسیون ماده ۱۱۰ ارسال نمی‌شود تا برای آن جریمه تعیین شود بلکه حتما قلع‌وقمع می‌شود و با پرداخت جریمه مشکل حل نخواهد شد، این موضوع خیلی به صیانت از بافت‌ها و بنا‌های تاریخی کمک خواهد کرد.

به گزارش اسکان نیوز، از زمان تشکیل وزارت میراث فرهنگی و حضور علی‌اصغر مونسان به عنوان وزیر تخریب‌ها در حوزه میراث فرهنگی ادامه داشته و مونسان در مورد این اتفاقات اقدام خاصی انجام نداده. دلیل سکوت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد تخریب میراث فرهنگی و انتسابات بدون مناسبت دراین حوزه چیست؟ آیا انتسابات بدون مناسبت و بدون سوابق حرفه‌ای در این حوزه بسیار مهم و تخصصی نیاز به بررسی و اعمال نظر تخصصی ندارد؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان ، تاریخ انتشار: 8 تیر 1399 ، کدخبر: ۲۸۳۳۹ ، www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین