پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
سرپرست دفترامور مجامع وتشکل‌های مردم‌نهاد سازمان میراث‌فرهنگی، هدف جشنواره تجربه‌های موفق سمن‌های گردشگری پایدار را، افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های اجتماعی عنوان کرد.

شعار سال: حسین الله‌بداشتی در نشست خبری نخستین جشنواره تجربه های موفق سمن های محیط زیست، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی اعلام کرد: مهمترین هدفی که می توانیم از این جشنواره داشته باشیم افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه های اجتماعی و حضور بیشتر مردم در تشکل ها و پرداختن بیشتر به موضوعات محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی افزود: هزاران بنای تاریخی در کشور وجود دارد که دولت به تنهایی هیچ وقت قادر نخواهد بود اهداف و برنامه های خود را برای حفاظت آنها پیش ببرد و حتما در این حوزه به مشارکت مردمی نیاز داریم.

الله‌بداشتی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری توقع ما از سمن ها افزایش تعداد سفر نیست تصریح کرد: به هر حال تورها و آژانس های مسافرتی این فعالیت ها را انجام می دهند. آنچه توقع ماست ترویج فرهنگ گردشگری است و در حوزه توسعه پایدار برای گردشگری باید محیط زیست و منابع طبیعی حفظ شود و جوامع محلی شاکله خود را حفظ کنند.

سرپرست دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه سفر با گردشگری تفاوت دارد، اعلام کرد: در حوزه سازمان میراث فرهنگی حدود ۸۵۰ تشکل شناسایی کرده ایم که در سراسر کشور فعالند و از این میان ۲۰۰ تشکل در حوزه گردشگری فعالیت می کنند.

وی با اعلام اینکه امسال ۵ کارگاه توانمندسازی تشکل های گردشگری را از سوی سازمان برگزار کردیم گفت: امروز هم در گلستان کارگاه نقش زنان در توسعه گردشگری در حال اجراست و امیدواریم با برگزاری این جشنواره نیز به نقش تشکل ها بیشتر پرداخته شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395، کد مطلب: 3768150:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین