پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان با ۹۴ موزه فعال رتبه دوم کشور را در این زمینه دارد.
شعار سال: ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: هم اکنون بیش از ۷۰۰ موزه فعال در کشور وجود دارد که حدود ۱۴ درصد از این تعداد در استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: ۱۲ موزه دیگر نیز در این استان در حال تکمیل و تجهیز و مرحله بازپیرایی است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی گفت: ۶ موزه از این تعداد با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد تا پایان سال افتتاح خواهد شد و ۶ موزه دیگر با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار همزمان با روز جهانی موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در مجموع تا پایان امسال شمار موزه‌های خراسان رضوی به ۱۰۰ موزه می‌رسد.

مکرمی‌فر ادامه داد: در حال حاضر شهرهای گناباد، تربت‌حیدریه، بردسکن، رشتخوار، خواف، تایباد، تربت‌جام، فریمان، مشهد، طرقبه و شاندیز، چناران، سبزوار، قوچان، درگز و کلات دارای موزه هستند و با افتتاح موزه‌های در حال تکمیل شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد، بجستان، بایگ و کاخک نیز صاحب موزه می‌شوند و به تعداد موزه‌های شهرهای گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد و فریمان نیز افزوده می‌شود.

وی گفت: تحقق هر شهر یک موزه از برنامه‌های جدی این اداره کل است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز اجرایی می‌شود.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از هزار و ۷۰۰ اثر ثبت شده درفهرست آثار ملی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1399، کد خبر: 83887473،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Mauritius
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
فرهنگ بازدید از موزه و میراث فرهنگی در بین ایرانیان هنوز جا نیفتاده . ما هنوز یاد نگرفتیم که از میراث نیاکان درس بگیریم و بازدید کنیم فقط به عنوان یک معیار برای تفاخر استفاده می کنیم .البته اینها همه نیازمند فرهنگسازی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین