پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
مدرس حوزه علمیه قم گفت: تمام افراد متدین و هیاتی تلاش می‌کنند تا جلسات عزاداری ماه محرم را به بهترین شکل و با رعایت شیوه‌نامه‌های مصوب برگزار کنند.
شعار سال: حجت الاسلام مهدی شریف به خبرنگار معارف ایرنا گفت: پیش بینی بنده با وجود تمام مباحثی که مطرح شده، این است که هیاتی‌ها و افراد متدین نمی‌خواهند جامعه درباره آن‌ها قضاوت بدی داشته باشد لذا همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا جلسات به بهترین شکل و با رعایت شیوه نامه‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

وی با اشاره به تجربه مسئولان هیات‌ها و مداحان در شب‌های احیای ماه مبارک رمضان گفت: در برخی از این جلسات بگونه‌ای پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد که حتی بر روی هر فرش ۱۲ متری سه نفر نشستنه بودند و همین هیات‌ها اکنون نیز با هزینه‌های بالا تلاش می‌کنند تا مراسم ماه محرم را به بهترین شکل برگزار کنند.

شریف ادامه داد: البته تجربه ما از مراسم ماه محرم این است که هر سال حتی در اوج سختی‌ها و مشکلات، پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود و علت آن نیز وعده الهی و اهل بیت (ع) مبنی بر محبت امام حسین (ع) در وجود همه بندگان خوب خداست که رسول خدا فرمود حرارت محبت سیدالشهدا (ع) هیچگاه خاموش نمی‌شود و به همین دلیل هر سال پرشورتر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ما این اتفاق را هم در بحث اقامه عزای امام حسین (ع) و هم زیارت آن حضرت در مناسبت‌های مختلف مشاهده کرده ایم. در دوره‌های مختلف تاریخی نیز سختی‌هایی در این زمینه وجود داشته، ولی وضعیت جهان در هنگام شیوع ویروس کرونا اقتضائات خاص خود را دارد و اتفاقاتی افتاده که مجبوریم به آن‌ها تن دهیم که یکی از آن‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که البته رعایت آن بسیار خسته کننده و آزاردهنده است.

این مدرس حوزه ادامه داد: وقتی شما مجبور شوی که با فاصله زیادی با اعضای خانواده مانند پدر یا مادر بنشینی، بسیار آزاردهنده است بویژه برای مردم ایران و جامعه شیعه که یک فضای عاطفی بر آن‌ها حاکم است، اما به هر حال تمام دنیا می‌گویند که باید این مساله را رعایت کرد تا بتوان آن را کنترل کرد.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جامعه هیاتی و مذهبی در این زمینه بسیار دقیق و حساس است و رعایت می‌کند. چون معتقد به حق الناس هستیم و باید رعایت کنیم؛ لذا همه در تلاش هستند تا کاری نکنند که حقوقی از حقوق مرم به عهده آن‌ها بیایند. در شب‌های قدر دیدیم که جامعه هیاتی به خوبی رعایت کردند و مطمئنیم ماه محرم نیز این اتفاق می‌افتد.

شریف اضافه کرد: البته گلایه‌هایی به ستاد مقابله با کرونا و نهاد‌های تصمیم گیر حتی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی وارد است. چون تنها دو هفته به آغاز ماه محرم مانده، ولی هنوز تکلیف هیات‌ها مشخص نشده است.

وی با اشاره به گلایه‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه گفت: البته همین انتقاد‌ها متوجه خود ایشان است. چون سازمان تبلیغات به عنوان یکی از متولیان نهاد‌های فرهنگی مطرح است و مسئولان نیز می‌دانستند که ماه محرم در پیش است و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم از قبل گفته بودند که فعلا با مساله کرونا درگیر هستیم.

وی افزود: همچنین شایسته است رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نشست‌های مشورتی خود را با خطبا و مداحان بیشتر کرده و فقط به دایره محدودی از منبری‌ها و مداحان بسنده نکنند.  حجت الاسلام محمد قمی رئیس این سازمان جلسه‌ای با مداحان داشت، ولی آن را کافی نمی‌دانم. چون مداحان مختلفی داریم که جمعیت قابل توجهی در برنامه‌هایشان شرکت می‌کنند.

شریف افزود: شایسته بود تا از چهر‌های شاخص استانی در زمینه مداحی و منبری نیز دعوت می‌شد. چون مداحان مهمی در استان‌های شاخص داریم که هیات‌های محوری دارند و جمعیت بسیاری در آن هیات‌ها حضور پیدا می‌کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: بهتر بود مسئولان مربوطه وقتی برنامه‌های شب‌های قدر را دیدند که با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد، از همان زمان به فکر محرم می‌افتادند. البته معتقدم هیاتی‌ها شیوه نامه‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر پیروی از تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: البته این ستاد بر اساس گزارش‌های کارشناسی و نظر کمیته‌های مختلف تصمیم گیری می‌کند و سازمان تبلیغات باید نقش پررنگتری می‌داشت و باید یک حرکت جهادی با حضور همه نیرو‌های جوان صورت می‌گرفت.

شریف تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند توقع داریم کسانی برای مراسم دعا و برنامه‌های مذهبی برنامه ریزی کنند که این مباحث را درک کنند و اگر مسئولان مربوطه جلسات کارشناسی برگزار می‌کردند، می‌توانستند پیشنهاد‌های لازم را زودتر از این ایام به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۳۸۹۷۷۶۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
به امید خدا و با آگاهی مردم مشکلی پیش نیاد. الهی به حق همین ماه های عزیز به نام امام حسین ، هیچ کس مبتلا به بیماری نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین