پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
پزشک متخصص بیماری های چشم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در دوران اپیدمی و شیوع بیماری کووید ۱۹ به جای لنز تماسی از عینک استفاده کنید.
شعار سال:دکتر علی عفتی زاده یادآور شد: با وجود آن که هیچ شواهدی از افزایش خطر کرونا در مصرف کنندگان لنز تماسی وجود ندارد، اما به علت افزایش تماس مکرر چشم ها توصیه می شود حداقل در شرایط اپیدمی این بیماری استفاده نشود.
 
وی به اهمیت بهداشت چشم به ویژه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ اشاره کرد و افزود: استفاده از عینک هر چند نقش محافظت ۱۰۰ در صدی از  چشم ها را ندارد، اما می تواند از چشم های فرد در مقابل قطرات تنفسی محافظت کند.
 
وی استفاده از قطره اشک مصنوعی را برای افرادی که خشکی چشم دارند، خوب و مناسب اعلام و اظهارکرد: قبل از ریختن قطره به چشم ها حداقل ۲۰ ثانیه دست ها باید با آب و صابون شسته شود و پس از ریختن قطره داخل چشم ها نیز، شستشوی کامل دست ها ضروری است.
 
این  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با وجود تاکید بر مراجعه نکردن به پزشک در شرایط کنونی اما به محض ایجاد تاری، تغییر در دید یا از دست دادن ناگهانی دید، درد چشم همراه با سردرد، تهوع و استفراغ و... مراجعه  به چشم پزشک به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر ضروری است.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  ایسنا ،تاریخ انتشار:  26 مرداد 1399،کدخبر: 99052618879،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین