پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
احمد افتخاری هنرمند کلاله ای که در بخش تقدیر هیات داوران ازبرگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر گلستان، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال جایزه نقدی برای ایفای مجموعه ی نقش ها در نمایش "عزیزم سعی کن بمیری" دریافت کرد خواستار توجه بیشتر مسئولین به هنر شد.

شعارسال: گفتگو با این هنرمند را می خوانید.

*در ابتدا خود را معرفی کنید.

اینجانب احمد افتخاری متولد ۱۳۵۹دارای کارشناس صنایع دستی و دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ هنر ایران هستم که کار هنری من از ۱۳۷۰ در زمینه های کارگردانی، نویسندگی و بازیگری تئاترآغاز شد؛ و داری مدرک بازیگری از موسسه سینمایی جام جم تهران هستم.

*توضیحاتی در خصوص نمایش "عزیزم سعی کن بمیری" بدهید.

این نمایش با نویسندگی حمید رضا میرزایی نگاهی طنز گونه به مسایل اجتماعی و دوران جدید و ظهور رسانه ها و امکانات جدید دارد. شخصیت اصلی نمایش توسط پیام صوتی تهدید به مرگ می شود و در ادامه برخورد اطرافیان با این شوخی را شاهد هستیم.

*نمایش شما از بین چند اثر توانست به مرحله بازبینی جشنواره فجر راه یابد؟

این نمایش در مرحله بازبینی جشنواره استانی از بین ۱۷ اثر برگزیده و در مرحله پایانی جشنواره، با ۸ نمایش به رقابت پرداخت که با دریافت ۴ جایزه جزو دو نمایش برگزیده جشنواره برای رفتن به مرحله بازبینی جشنواره فجر شد.

*چه کسانی در این نمایش ایفای نقش می کردند؟

در این نمایش 5 بازیگر که متشکل از حمید رضا میرزایی، احمد افتخاری، خدیجه دوستی، صبا رسولی راد، مهدی سروریاست، به کارگردانی خودم نقش آفرینی کردند.

*آیا نوع لباس و گریم در تاثیر نمایش در بیننده موثر است و آیا در این زمینه هم برنامه ای داشتید؟

بله مسلما یکی از ابعاد مهم نمایش نوع گریم و لباس است که می تواند تاثیر بسزایی در جلب رضایت ببینده داشته باشد و خانم هدی نجفی یکی از همکاران ما می باشد که از خدمات وی در عرصه گریم و لباس بهره می بردیم.

*دیگر همکاران شما در این نمایش چه کسانی بودند؟

ما در زمینه صدا و تصویراز تخصص علیرضا محبی و امیر حسین دبیرستانی استفاده کردیم و جا دارد در اینجا از گروه دکور نیز که خودم هم جزوی از انها بودم یاد کنم و از زحمات مهدی افتخاری، امین ارژنگ وشریف کریمی تشکر و قدرانی کنم.

*دغدغه های شما در این عرصه هنری چیست؟

ما با تمام امکانات محدود و هزینه کم جشنواره، با استعداد و توان هنری بالای هنرمندان کلاله به این موفقیت دست پیدا کردیم و امیدواریم در مراحل بعدی مسئولان شهرستانی در بخشهای مختلف به ما کمک بیشتری کنند تا حضور قویتر داشته باشیم.

*آیا موفقیت و حضورهای دیگری در سطوح استانی و کشوری داشته اید؟

بله؛ هنرمندان نمایش کلاله در سال های گذشته هم با حضور در جشنواره های مختلف توانسته اند توانایی خود را ثابت کنند و کسب عناوین و رتبه های مختلف نمایش فیلم و عکس در استان و خارج استان و شرکت در جشنواره های عکس و فیلم استانی فیلم بسیج، فیلم مسجد، عکس عاشورائیان، فیلم اعتکاف و غیره من جمله فعالیت های من است.

*انتظارات ؟

توان هنرمندان شهرستان بسیار بالاست که باید با حمایت همه مجموعه شهرستان شکوفاتر شود. اداره متولی فرهنگ و هنر شهرستان با کمبودهای بسیاری روبرو است و این در حالی است که در شهرستانهای دیگر، ادارات شهرستانها بصورت مجموعه کامل از گروههای نمایشی حمایت کرده بودند که باید در شهرستان کلاله نیز این مهم مورد توجه باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کلاله خبر، تاریخ انتشار: 27شهریور1395، کدخبر: - : www.kalalekhabar.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین