پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
درحالی که خبرهایی مبنی بر اوراق برخی هواپیماهای موزه هوانوردی شنیده می‌شود، مدیرکل امور موزههای کشور از پیگیری سازمان میراث فرهنگی برای جلوگیری از این اتفاق و عدم پاسخگویی مسئولان موزه خبر می‌دهد.

شعار سال: موزه هوانوردی کشور واقع در جاده تهران کرج ، مدتی است که گفته می‌شود به دلیل تعمیرات تعطیل شده است، اما در این مدت خبرهایی به گوش می‌رسد که قرار است؛ بدنه برخی هواپیماهای این موزه به رستوران‌ها عرضه شود و یا تعدادی از آنها اوراق شوند.

محمدرضا کارگر در مورد این موزه گفت: موزه هوانوردی یکی از موزه‌های خاص و بسیار مورد توجه در کشور است، اما متاسفانه گاهی شاهد غفلت و کم‌توجهی در مورد آن هستیم که موضوع بسیار ناخوشایندی است.

وی ادامه داد: خبرهایی را شنیده‌ایم که ممکن است؛ موزه هوانوردی دچار تحولاتی شود یا برخی هواپیماهایی که آثار موزه‌ای هستند؛ مورد بی‌لطفی قرار بگیرند و از مسیر بازدید مردم خارج شوند.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول کشور اظهار کرد: از وقتی متوجه این مساله شدیم به صورت جدی در حال پیگیری و مکاتبه در این زمینه هستیم؛ این آثار جزو آثار فرهنگی و تاریخی هستند و بخشی از تاریخ کشور را در حوزه هوانوردی مشخص می‌کنند و ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که به این موزه آسیب وارد شود یا از آثار آن کم شود.

وی با اشاره به اینکه این موزه در اختیار سازمان صنایع هوانوردی کشور است، در مورد اینکه گفته می‌شود؛ تعدادی از هواپیماهای تاریخی موزه اوراق شده‌اند، توضیح داد: ما هم در حد خبرهایی این مساله را شنیده‌ایم، اما نسبت به آن اطمینان نداریم.

کارگر در پاسخ به اینکه آیا این موزه تعطیل است؟ پاسخ داد: بله ظاهرا این گونه است، پیش از این در بازه‌ای، بازدید با وقت قبلی امکان پذیر بود، اما از آنجا که این موزه مستقیما زیر نظر سازمان میراث فرهنگی نیست، ما اطلاع جامعی در مورد آن نداریم و روابط عمومی یا مسئولان موزه نیز تاکنون پاسخی به ما نداده‌اند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايلنا، تاریخ انتشار: 31 شهريور 1395، کد مطلب: 412546 :www. isla.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین