پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۸۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
تولیت مجتمع فرهنگی و مذهبی مسجد امیر المؤمنین (ع) مرزداران/ شهرک ژاندارمری دربارۀ فعالیت علیرضا پناهیان در این مجموعه گفته " از حضور و فعالیت پناهیان راضی نیست و در کار حوزۀ علمیه اختلال ایجاد کرده لذا از وی می‌خواهیم اینجا را ترک کنند. "
شعار سال:محمد اشرفی اصفهانی که از آغاز دهۀ 70 مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد امیرالمؤمنین را در منطقۀ مرزداران (شهرک ژاندارمری در غرب تهران) تأسیس و مدیریت کرده حضور علیرضا پناهیان منبری مشهور  را در مجموعۀ متبوع خود، نامتناسب می‌داند و می‌گوید: «بارها از ریاست حوزه‌های علمیه خواسته‌ام به جای دیگری منتقل شود».
 
این سخنان طبعاً این پرسش را پدید می‌آورد که آقای پناهیان چگونه به این مجتمع راه یافته که به رغم مخالفت و عدم رضایت صریح تولیت، در آن فعالیت کرده و به حضور خود در آن ادامه می‌دهد؟
 
محمد اشرفی اصفهانی می‌گوید: در همان ابتدا و برای آن که شایبه‌های اقتصادی و مالی پیش نیاید و تصور نشود خانواده شهید محراب آیت‌الله عطاء‌الله اشرفی اصفهانی از ساخت وسازها و فعالیت های متنوع مجتمع، نفع شخصی می‌برند و چون به رییس وقت سازمان اوقاف (حجت‌الاسلام نظام‌زاده) اعتماد کامل داشتم، نظارت را به این سازمان سپردم در حالی که دولت‌های مختلف حتی یک ریال هم کمک نکرده‌اند.
 
وی گفت: حتی یک میلی‌متر از رقبات به نام من نیست و منظور ما از نظارت اوقاف این بود که شایبه‌ای پیش نیاید و جنبۀ عمومی به پیش‌بُرد پروژه هم کمک کرد کما این که ما تنها یک قرارداد زمین شهری داریم و مغازه‌های مجتمع سند ندارند اما شهرداری هم در دوره‌های مختلف مانع نمی‌شد و 18 هزار متر مربع بنا را طی 27 سال با کمتر از 10 میلیارد تومان احداث کرده‌ایم که در حال حاضر با این عدد می‌شود تنها یک آپارتمان 350 متری را در این منطقه خریداری کرد!
 
ماجرای اختلاف و اصطکاک حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی (فرزند شهید محراب و تولیت مجتمع) با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان (منبری مشهور و اخیراً خبرساز) اما به روایت نفر اول از وقتی شروع می‌شود که رییس کنونی سازمان اوقاف تلقی دیگری از نظارت را ارایه و عملا همین نوع نظارت با امکان انتصاب نمایندگان بوده که با تولیت اصطکاک ایجاد کرده است.
 
تولیت مجتمع در ادامه گفت: مراجع تقلید، تولیت مرا تأیید و بعضا حتی مرا نصب کرده‌اند اما اکنون اوقاف، مدعی شده است.
 
وی گفت: تا قبل از رییس کنونی البته مشکل جدی نداشتیم. یک بار هم که در دورۀ رییس قبلی مشکلی ایجاد شد در سال 90 که امکان دیدار و گفت و گو با مقام معظم رهبری در فرودگاه کرمانشاه و طرح موضوع فراهم آمد با دستور ایشان به رییس اوقاف، حل شد اما اکنون به نام دارالحکمه و زیر نام شهید محراب وارد شده‌اند در حالی که حوزۀ علمیه خط قرمز من است.
 
حجت الاسلام اشرفی اصفهانی در پایان تصریح کرد: به افراد و دستگاه‌های مختلف اعلام کرده‌ام که من نمی توانم با آقای پناهیان کار کنم و از حضور او راضی نیستم و باید اینجا را ترک کنند. به تازگی هم دیدیم و شنیدیم که ایشان گفته دوستانی دارند که می‌توانند امکاناتی را در اختیارشان بگذارند. از این رو بهتر است به جای فعالیت زیر نام شهید محراب، عرصۀ دیگری را انتخاب و این مجتمع را ترک کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تحلیلی اسکان نیوز  ، تاریخ انتشار:  28شهریور 1399  ، کدخبر:30182 ،www.eskannews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
1
0
من که میگم نباید به این اختلافات تو رسانه ها دامن زده بشه هرچی مردم کمتر بدونن برای دین هم بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
به قول اين اقايي كه اومده كامنت گذاشته حتي براي خودتون هم بده چرا اينكارو ميكنيد تو همون سكوت كار خودتون رو پيش ببريد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین