پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۹۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
مقامات محلی ۱۶ استان برای توقف سفر‌های تهاجمی در تعطیلات مناسباتی، نسخه تجربه‌شده در کشور‌ها را به دولت ارائه کردند. محتوای این نسخه که نشان می‌دهد «دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته»، چون که فرصت زمانی پایدار و گسترده برای مسافرت ایجاد می‌کند، باعث توزیع سفر‌ها در طول سال می‌شود. این تنظیم تقویم تعطیلات، مانع از هجوم گردشگر در زمان خاص به مکان خاص خواهد شد.
شعار سال: مدیران ارشد دولتی ۱۶ استان کشور خواستار تعیین تکلیف طرح «آخرهفته دو روزه» در چارچوب الگوی جهانی تقویم تعطیلات سالانه شدند و هدف از پیگیری این مطالبه چندساله را «بحران ابتلا به کرونا با سفر‌های تهاجمی در تعطیلات موردی» اعلام کردند.
 
دنیا در این روز‌های خاص به سمت «آخرهفته سه روزه» قدم گذاشته تا شرایط زمانی برای «فراغت بیشتر شهروندان کشور‌های مختلف» و در نتیجه «خروج از شهر‌های آلوده به طبیعت پاک و کم‌خطر به لحاظ ویروس»، هر چه بیشتر از قبل فراهم شود. در اروپا این طرح به شکل آزمایشی به اجرا درآمده است.
 
اما تقویم تعطیلاتی ایران از بابت «تعطیلات منظم هفتگی» دچار فقر است و به لحاظ «تعطیلات موردی و پراکنده» وضعیت غیرطبیعی دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد کل تعطیلات آخر هفته و مناسبتی در اکثر کشور‌های جهان ۱۱۰ تا ۱۲۹ روز است. در ایران با احتساب ۲۶ روز تعطیلی رسمی و ۵۲ روز تعطیلی جمعه تعداد تعطیلات ۷۸ روز است و حتی با احتساب پنج‌شنبه نیمه تعطیل، کل تعطیلات ۱۰۴ روز است.
 
با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط روحی نامناسبی که برای افراد ایجاد شده است دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته را می‌توان یکی از نیاز‌های فوری خانوار‌ها و همچنین بازار گردشگری که به علت شیوع کرونا در رکود قرار گرفته است دانست. نگاه مسوولان بازار گردشگری استان‌های مختلف کشور به ضرورت آخرهفته دو روزه در جدول تشریح شده است:
 
جایگزین سفر‌های تهاجمی چیست؟
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دنیای اقتصاد،تاریخ انتشار:24مهر 1399،کدخبر:3701711،donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
بی برنامه بودن نتیجه اش همین خواهد شد که همه چی از کنترل خارج شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
خیلی راه حل خوبی می‌تونه باشه خیلی ازین مشکلات مسافرت ها کم میشه
ناشناس
Netherlands
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
خدا واقعا این کرونا رو از ما دور کنه تا بتونیم مثل گذشته هم زندگی کنیم هم یکم پول در بیاریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین