پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۲۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
علم الرجال را می‌توان بشکل خلاصه، شناخت اهلیت راویان احادیث و روایت دانست. از آنجا که بخشی از معارف دینی نیز وابسته به روایات و احادیث نقل شده از معصومین است و با توجه به شائبه‌های بوجود آمده در چند وقت اخیر و همچنین به جهت تقویت بیشتر حوزه‌های کلامی و مقابله با تشکیک‌های صورت پذیرفته در دین، ضرورت نگاه ویژه‌تر به بحث علم الرجال احساس می‌شود.
شعار سال:ورای تائید یا نفی صحبت های دکتر رسول جعفریان و موارد مطرح شده در سخنان ایشان، ضروری است که حوزه و دانشگاه ، نگاه تخصصی تری به بحث علم الرجال و تائید سندیت روایات و احادیث و اهلیت راویان آنها داشته باشند. تا خدای ناکرده، با برخی از کم توجهی ها و غفلت های غیر عامدانه، شرایط برای فضاسازی و حاشیه تراشی معاندین، فراهم نگردد.

در کلیپ پیوست،  دکتر رسول جعفریان، استاد تاریخ دانشگاه تهران، رئیس کتابخانه تخصصی تاریخ ایران و اسلام وابسته به بیت آیت‌الله العظمی سیستانی ، صحبت هایی در خصوص صحت و عدم صحت بخشی از منابع مربوط به صدر اسلام  می کند.
 
تعداد بازدید : 61


پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی اسکان نیوز
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
اين علم رو بايد به صورت جزيي و خلاصه تر شده به دانش اموزان و دانشجو ها هم ياد داد تا توانايي تشخيص احاديث رو داشته باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
علم ارجال انقد بسیط هست که نمیشه تو مدارس و دانشگاه ها درس داده بشه دوست عزیز دانش تخصصی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین