پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۶۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: پرونده تخلفات ۲۶ دهیار بررسی و رسیدگی و بقیه متخلفان هم به کسر حقوق و توبیخ محکوم شدند.
شعار سال: حسن خیریانپور، عمده تخلفات ارتکابی دهیاران را عدم نظارت بر ساخت و سازها، رعایت نکردن کاربری اراضی، صدور پروانه در خارج از بافت روستا، عدم رعایت تراکم و طبقات و بی توجهی به فضای پارکینگ و اصول فنی در ساخت و ساز و همچنین اخذ وجوه غیر قانونی اعلام کرد.

وی با تاکید بر این که هیات با اینگونه تخلفات قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد، گفت که حکم انفصال از خدمت این دهیاران امروز دوشنبه در جلسه هیات تخلفات صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود که در این نشست پرونده تخلفات ۲۶ دهیار بررسی و رسیدگی و بقیه متخلفان هم به کسر حقوق و توبیخ محکوم شدند.

خیریانپور به بخشداران استان هم هشدار داد و گفت: عدم نظارت بخشداران بر ایفای وظایف دهیاران، مسولیت ناشی از سهل انگاری را متوجه آن‌ها خواهد کرد و به تخلفات آنان نیز رسیدگی قاطع خواهد شد.

وی از بخشداران خواست تا به صورت جدی بر عملکرد دهیاران نظارت دقیق اعمال و هر گونه تخلفات را فوری گزارش کنند و پرونده‌ها را برای اخذ تصمیم به کمیسیون ماده ۹۹ ارسال نمایند.

معاون استاندار مازندران هشدار داد: عدم اعلام تخلف دهیاران توسط بخشداران و اقدام نکردن برای جلوگیری از آن تخلف محسوب می‌شود و مسئولیت آن را متوجه بخشدار خواهد کرد.    

هیات تخلفات استانداری مازندران مهر ماه امسال هم پس از بررسی پرونده تخلف ۱۸ دهیار، یک نفر را از خدمت منفصل و برای بقیه هم جریمه و توبیخ صادر کرده بود.

برخورد با تخلفات دهیاران از اواخر سال ۹۸ با رسمیت یافتن این که آن‌ها کارمند دولت محسوب می‌شوند و تصویب آیین نامه اجرایی رسمیت یافت. طبق این آیین نامه ابتدا هیات ناظر از سوی اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری به روستای موردنظر رفته و چنانچه در بررسی‌های ما تخلف و تقصیر دهیار مشخص و مشهود باشد، اسناد و مدارک تخلف به هیات رسیدگی به تخلفات استانداری ارسال می‌شود و از آنجا در خصوص دهیار تصمیم‌گیری می‌شود.

استان مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و بیش از سه هزار و ۵۰۰ روستا و آبادی دارد و ۴۷ درصد از جمعیت استان در این مناطق زندگی می‌کنند.

بر اساس آمار‌های رسمی، مازندران افزون بر ۲ هزار و ۳۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که حدود ۲ هزار و ۱۵۰ روستا دارای دهیاری هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۲۱۳۰۶، irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
در دهياري ها و شوراياري ها داره بزه هاي سنگين مالي و هويتي روي ميده كه اصلا نظارتي روشون نيست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
فكر نميكردم فساد به دهياري ها هم رسيده باشه واقعا در همه سطوح مسئولين دارن گند ميزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
4 دهيار در اين زمينه دارن نهايت تلاششون رو ميكنن تا رفع اتهام كنن اما اميدوارن نتونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین