پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۴۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کامبیز نوروزی در یادداشتی با اشاره به تخریب خانه زن بندرعباسی، نوشت؛ برای جمعیت ضعیفی از کشور، در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی‌کنند، ولی برای دیگران در تصرف غیرقانونی نقل و نبات پخش می‌کنند. اگر مردمانی به تخریب خانۀ یک زن کم توان سرپرست خانوار اعتراض می‌کنند، به حساب حمایت از بی قانونی نگذارید، مضمون اصلی این اعتراض، اعتراض به تبعیض‌های فراوان و ناروایی است که به نفع صاحبان قدرت و ثروت است.
شعار سال:بعدار تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار ، شهردار بندرعباس در پاسخ به معترضان گفته است "عذرخواهی می کنم .... نوع برخورد مأموران ...قابل دفاع نیست . اما حقیقت این است که در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند و امکان بروز هر حادثه ای هست."

 حرف شهردار بندر عباس درست است . در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند ولی اشکال از جای دیگر است . زورها را به آن زن ناتوان و امثال او می رسانند.

مشکل از انجا ریشه می گیرد که آنقدر تبعیض گسترش یافته است که قانون فقط یقۀ ضعیفان را می گیرد. کسانی که نه زوری دارند و نه پولی. نه مقام و منصبی دارند و نه پشتشان به جایی گرم است. اینجا دیگر حساب قانون نیست، حساب زور است، زور پول و مقام، بیشتر از قانون است.

 مگر کم است مواردی که بدون رعایت مقررات شهری، یا زیست محیطی یا منابع طبیعی ساخت و سازهای گرانقیمت کرده‌اند و کسی هم کاری با آنها نداشته است .

 بله در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند. نکته این است که بعضی تصرفات غیرقانونی خودشان نقل و نبات اند. نقل و نبات در لواسان پخش می شود. نقل و نبات در تجاوز به محیط زیست در جنگلهای گیلان  و مازندران است. ساختمانهای عظیم غیرمجاز تجاری یا مسکونی که با توافقات غیرمجاز در تهران ساخته شده است که اصلا خودشان نقل و نبات است  در امانند.

  برای جمعیت ضعیفی از کشور، در رفع تصرف نقل و نبات پخش نمی کنند ولی برای دیگران در تصرف غیرقانونی نقل و نبات پخش می کنند. اگر مردمانی به تخریب خانۀ یک زن کم توان سرپرست خانوار اعتراض می کنند، به حساب حمایت از بی قانونی نگذارید، مضمون اصلی این اعتراض، اعتراض به تبعیض های فراوان و ناروایی است که به نفع صاحبان قدرت و ثروت است.

اما مقامات و نهادهایی هم که معترض به این تخریب شده اند، خوب است اول فکری برای این تبعیض ها کنند. سنگ و کلوخ برای ضعیفان است، نقل و نبات برای زورمداران.

قانون وقتی قانون است که یکنواخت و بی طرفانه اجرا شود. تبعیض در اجرای قانون، ستم می زاید.
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی امتداد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
اقای شهردار برای همین حرفش هم که شده باید مجبور به استعفا بشه چون اینا که برکنارش نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
شهرداری ها اصلا ادبیات درست رو برای برخورد اون هم با مردم ستم دیده بلد نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
برای چی باید این همه برخوردمون بد باشه با کسایی که کوخ نشین هستن؟ ارمان های ما این بود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین