پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
روایت تکرار، روایت درد، به بهانه عدالت، زنان سرپرست خانوار، کرمانشاه، بندر عباس، آسیه پناهی، آه مظلومِ کودک، آلونک خراب شده، امید ناامید شده، ننگ بر غیرت مسئولان، نوشدارو پس از حادثه و...
شعار سال:قریب به شش ماه بیشتر نیست که تخریب خانه زن سرپرست خانوار در کرمانشاه می گذرد. که صبح دیروز فیلم و تصاویری دلخراش از تخریب سرپناه یک زنی بی سرپرست در میان ضجه‌های کودکانش این بار در فضای مجازی منتشر شد. باعث جریحه دار شدن احساس و عواطف میلیون ها کاربر مجازی شد.
 
همان طور که می دانیم مهم ترین هدف انقلاب اسلامی، اجرای حکومت اسلامی و عدالت اجتماعی بوده است. انقلاب، ایثار و فداکاری که با چهاردهمین مردم حاشیه نشین ها،زاغه نشین‌ها به ثمر نشست. عدالتی که این روزها شاید عدالت رنگ و بوی خودش را گم کرده باشد. عدالتی که بیشتر به نفع طبقات مرفه،بی درد جامعه است و از افراد مستضعف دردی که دوا نمی کند.
 
در ماجرای اخیر درست است که جلوگیری از ساخت و ساز های خارج از ضابطه از وظایف دولت است؛ اما‌ تامین حداقل سرپناه برای یک خانواده بی سرپرست جز وظایف نیست! اوج بدتدبیری در اجرای قانون اینست که مطابق با حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، آلونک پیرزنان و حاشیه نشینان را تخریب می کنند؛ اما به حکم‌اصل ۳۱ قانون اساسی توجه نمی کنند که دولت مکلف است زمینه برخورداری طبقات ضعیف از حق مسکن‌را فراهم کند.
 
انسانیت نیست مرفهان قانون شکن، صاحبان ویلای آنچنانی با بی بضاعتان آلونک نشین در ردیف قرار بگیرند و اولویت تخریب این آلونک نشین ها و حاشیه نشین ها در دستور کار قرار بگیرد که آن مرفهان بی درد با نهایت با پرداخت جریمه های قانون را هم به نفع خود تغییر دهند. در این میان خوب است به طرح جامعه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار بپردازیم
 
زنان سرپرست خانوار، زنانی که به جهت شرایط خاص و پیش‌آمده نیازمند دریافت حمایت‌های لازم هستند و می‌بایست تسهیلات اجتماعی در راستای توانمندشدن هر چه بیشتر ایشان داده شود. نه اینکه سرپناه شان هم به خاطر چند متری تخریب شود.
 
طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در شهریور ماه سال ۹۸، قانون‌گذار در بند ت ماده۸۰ قانون برنامه ششم توسعه معاونت امور زنان و خانواده را مکلف به تدوین طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کرده است. بر طبق این گزارش پس از گذشت‌ماه ها از تصویب قانون، دولت تقاضای اعطای اختیار هیئت وزیران و قانون.گذار به معاونت امور زنان و خانواده در زمینه تهیه و اجرای طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را داده است؛ اما سوال آنجاست که در طی این مدت دولت چه اقداماتی انجام داده است ؟!
 
آسیه پناهی، زن بندرعباسی تنها نیستند به گفته آمار و ارقام، بیش از ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین با شرایط دشوار در حاشیه شهرهای بزرگ و کوچک کشور زندگی می‌ کردند که طی دو سال اخیر نیز به‌نظر می‌رسد با پیامدهای ناشی از مشکلات اقتصادی ازجمله افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، بازهم به تعداد جمعیت حاشیه‌نشین افزوده است.‌ برای آسیه پناهی ها باید فکری کرد.  ‌از جمله پیگیری روند اصلاح قوانین در مجلس و نیز توضیح برای چرایی تکرار مسائلی از این دست باید در دستور کار قرار گیرد. هم چنین انجام بررسی های لازم جهت اطمیان کامل از چگونگی معاش ،فقر قبل از دستور های این چنینی باید در دستور کار مسئولین قرار بگیرد.
 
فاطمه کول - کارشناسی مامایی و عضو انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  دانشجو ، تاریخ انتشار:   1 آذر  1399  ، کدخبر:  891324،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
انقد این روزها برای این خبر حالمون خراب شده که حد نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین