پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۶۶۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
عضو گروه اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در توضیح اینکه بی‌حجاب آرامش را از سایرین سلب می‌کند، گفت: منظور از سلب آرامش، گرفتن آرامش ذهنی افراد است؛ تأکیدی که اسلام بر مسأله حجاب دارد به این دلیل است که ذهن مردم جامعه و به خصوص مردان در آرامش باشد و این درگیری‌ها پیش نیاید.

شعارسال: حجت‌الاسلام بستان گفت: بی‌حجابی یک درد است؛ جامعه مثل مریضی است که اکون درحال درد کشیدن است و باید علاوه تسکین سریع درد فعلی، به فکر چاره‌ای بلندمدت هم باشیم.

 

حجت‌الاسلام حسین بستان (نجفی)، عضو گروه اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به تأثیراتی که بی‌حجابی در سطح شهر می‌گذارد گفت: بی‌حجاب صدمات جدی را به جامعه وارد می‌کند و مفاسد زیادی به دنبال دارد ولی یکی از مهم‌ترین پیامدهای بی‌حجابی که به صورت مستقیم تأثیر می‌گذارد، سلب آرامش است.

 

وی در توضیح اینکه بی‌حجاب آرامش را از سایرین سلب می‌کند اظهار داشت: منظور از سلب آرامش، گرفتن آرامش ذهنی افراد است؛ تأکیدی که اسلام بر مسأله حجاب دارد به این دلیل است که ذهن مردم جامعه و به خصوص مردان در آرامش باشد و این درگیری‌ها پیش نیاید.

 

این عضو هیأت امناء پژوهشکده زن و خانواده در ادامه همین بحث افزود: افرادی که اول صبح با چهره‌های بزک‌کرده بانوان روبه‌رو می‌شوند به فعالیت‌های روزمره‌شان لطمه می‌خورد، نظم اجتماعی مختل می‌شود و...؛ این یک سطح از کار است که به صورت مستقیم با ذهن درگیری دارد.

 

وی با اشاره به دیگر مفاسدی که بی‌حجابی می‌تواند ایجاد کند خاطرنشان کرد: آثار بعدی که مترتب می‌شود در حد ذهنی باقی نمی‌ماند؛ برخی از افراد کنترل‌های درونی دارند ولی غالب افراد نمی‌توانند مقاومت کنند و وارد جنبه‌های رفتاری و انحرافات عملی می‌شوند.

 

عضو گروه اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ادامه داد: البته آسیب‌ها در سطح آسیب‌های جنسی باقی نخواهد ماند و به سایر حواس لطمه می‌زند؛ به خاطر اهمیتی که مسأله جنسی انسان دارد، اگر این حس به صورت اسلامی به طرف نشود می‌تواند مقدمه‌ای برای هرگونه خلاف بشود.

 

حجت‌الاسلام بستان ضمن بیان اینکه باید راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت برای رفع این مشکل در جامعه اتخا کرد گفت: جامعه مثل مریضی است که اکون درحال درد کشیدن است و باید علاوه تسکین سریع درد فعلی، به فکر چاره‌ای بلندمدت هم باشیم.

 

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 10  آذر  1399  ، کدخبر:-، etemadonline.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
به نظر من اگر ميخوايم اسلام رو اجرايي كنيم و دغدغه اين كارو داريم بايد زمينه هاي ديگر ارامش رو تامين كنيم بعد خود مردم به اين سمت گرايش پيدا ميكنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
به نظرتون تورم حاشيه نشيني اعتياد و هزاران چيز ديگه كه جامعه ما باهاش روبرو هست دليلي بر ناامني نيست؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
این خانوم ها و آقایون که عرف رو رعایت نمی‌کنند بدونن که حق شهروندی رو ضایع می‌کنند و در برابر بقیه مسول هستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
0
0
در شهر هايي مثل مشهد و قم كه به شدت مذهبي هم هستن با بزه هاي سنگين تري نسبت به بي حجابي داريم دست و پنجه نرم ميكنيم
#واقع_بين_باشيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین