پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۴۳۶ شرکت تعاونی به علت مشکلات مالی در استان قزوین غیرفعال هستند.
شعار سالک سید جلیل حسینی گفت: از بین سه هزار و ۵۱۵ شرکت تعاونی ثبت شده در استان ۲ هزار و ۴۳۶ شرکت به دلایل مختلفی نظیر مسائل و مشکلات مالی، حقوقی، اجتماعی، مدیریتی و اقتصادی راکد و غیرفعال هستند.

مدیر تعاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان افزود: از مجموع ۲ هزار و ۴۳۶ تعاونی راکد استان در بخش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی، امسال ۲۵۹ مورد منحل شدند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر ۸۲۵ تعاونی فعال در قالب تعاونی‌های مختلف با ایجاد ۱۰ هزار و ۳۳۳ فرصت شغلی در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

وی از اجرایی شدن دستورالعمل نحوه تعیین وضعیت و بازسازی تعاونی‌های غیر فعال در استان قزوین خبر داد و گفت: در کمیته تعیین وضعیت تعاونی‌های راکد و غیر فعال استان، شرکت‌های تعاونی غیرفعال و راکد شناسایی می‌شوند تا در سال جهش تولید نسبت به رفع مشکلات و ادامه فعالیت این شرکت‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.

این مسئول یادآور شد: البته تعداد قابل توجهی از این تعاونی‌ها مشمول انحلال قانونی هستند که در این راستا به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های عظیم اجتماعی و اقتصادی ناشی از توفیق نیافتن و رکود این تعاونی‌ها و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانونی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر تعاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به حمایت‌های قانونی از تعاونگران فعال استان، بیان کرد: در سال جهش تولید، تسهیلات جدید به تعاونی‌های استان در قالب طرح‌های دانش‌بنیان، مناطق کمتر توسعه یافته، اشتغال بانوان و جوانان و توسعه بازار اختصاص یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تعاونی‌ها در شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی، حمایت‌های قانونی برای ادامه فعالیت تعاونی‌های فعال ضروری است که امیدواریم با همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شاهد تحقق این مهم باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 16 دی 1399، کد خبر: 4956563،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
كمكي كه تعاوني ها به حوزه كسب و كار ميتونن بكن به شدت زياده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین