پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به منظور فراهم کردن امکان بازدید مجازی از بنا‌های تاریخی سیراف به عنوان یکی از بنادر شاخص دنیا در زمینه تجارت دریایی، طراحی سه بعدی بنا‌های تاریخی این بندر در حال انجام است و به زودی به پایان خواهد رسید.

  شعار سال: محمد حسین ارسطوزاده  اظهار داشت: به منظور فراهم کردن امکان بازدید مجازی از بناهای تاریخی سیراف، طراحی سه بعدی بناهای تاریخی این بندر در حال انجام است.
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه بیان داشت: این پروژه به زودی به اتمام خواهد رسید و علاقه مندان می‌توانند آثار تاریخی واقع در ساحل بندر سیراف را به صورت مجازی بازدید کنند.
 
وی خاطرنشان ساخت: این پروژه دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت را دنبال می کند به طوری‌که در مرحله اول با هدف درک و تصور بهتر گردشگر و بازدید کننده از بازدید میدانی است که انجام می دهد و در آینده نیز به دنبال فراهم کردن زمینه بازدید مجازی از آثار تاریخی بندر سیراف هستیم.
 
به گفته ارسطوزاده، در کنار بازدید مجازی که می توان در آینده برای آثار تاریخی بند سیراف متصور بود، بازدید‌های حضوری هم می‌تواند با این ظرفیت به شکل الکترونیک طراحی و مورد استفاده بازدید کننده و گردشگران  قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: بندر تاریخی سیراف در قدیم یکی از بنادر شاخص دنیا در زمینه تجارت دریایی بوده که ۲۳ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر در ادامه همچنین از تعیین مسیر گردشگری آثار تاریخی پایگاه های میراث فرهنگی استان بوشهر نیز خبر داد.
 
این مقام مسئول در استان بوشهر، اذعان داشت: در این راستا مسیر گردشگری در کاخ های هخامنشی دشتستان، محوطه‌های تاریخی سیراف و بافت قدیم بندر بوشهر با تکمیل نورپردازی و نصب تابلوهای راهنما تعیین می شود.
 
 ارسطوزاده در ادامه گفته های خود  همچنین به معرفی ۳۰ پروژه مرمت مشارکتی در استان اشاره کرد و بیان داشت: پروژه های مشارکتی با همکاری بخش خصوصی که در واقع مالک بنا محسوب می شوند انجام می شود.
 
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ، شش پروژه مرمتی در حوزه میراث فرهنگی از این تعداد مورد تایید قرار گرفته و تامین اعتبار شده اند که امیدواریم به زودی فاز اول این بناها به اتمام برسد.
 
وی تصریح کرد: تعداد زیادی از این عمارت ها در بافت تاریخی بندر بوشهر قرار دارد که بر حسب ضرورت و برای حفظ و احیای مجدد، با کمک مالکان خصوصی مرمت و ساماندهی می‌شوند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا ، تاریخ انتشار:28  اسفند 1399  ، کدخبر: 89354، www.mana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
خلیج فارس در زمینه گردشگری باید رسیدگی های جدی بهش بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین