پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: در هیچ جای دنیا آب به عنوان حیاتی‌ترین کالا به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود تا امنیت و سلامت آن تضمین شود و در استان قم نیز مدیریت کامل و صفر تا صد آب شهری باید در اختیار مجموعه‌های حاکمیتی باشد و به شرکت‌های خصوصی واگذار نگردد.
شعار سال: مهدی متقیان افزود: ذات شرکت‌های خصوصی در امور اقتصادی انتفاع شخصی است و همین مساله می‌تواند تهدیدات امنیتی، سلامت و بسیاری از چالش‌های دیگر را برای آینده آب این استان به وجود بیاورد.

وی ادامه داد: همچنین در سال‌های گذشته عدم اختصاص حقابه‌های قم سبب بروز بحران خشکسالی و پدیده گرد و غبار و ریزگرد نمکی در این استان و ادامه وضعیت کنونی زندگی برای ساکنان شهر‌های اطراف قم را نیز بغرنج خواهد کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: در ۴۰ سال گذشته ۴ هزار هکتار از باغ‌های قم نابود و به ساختمان تبدیل شده است و طبق بررسی‌های کارشناسی توان اکولوژی و تاب آوری قم حدود ۳۰۰ هزار جمعیت است، در حالی که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن هم اکنون در این استان ساکن شده اند.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت‌ها و صیانت از جان مردم بر اساس اسناد بالادستی در حوزه پدافندی است.

متقیان تاکید کرد: اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه‌های زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتویی و هسته ای، کالبدی، مردم محور، اقتصادی و پدافند عمومی و آمادگی تعریف شده است.
 
راه‌اندازی قرارگاه و کارگروه پرتویی و هسته‌ای قم بعد از خروج آمریکا از برجام 

وی افزود: برای پیگیری و رصد اقدامات پدافندی کارگروه‌های امنیتی و انتظامی، بهداشت و سلامت بیولوژیک، انرژی و آب، صنعت و معدن، فرهنگی و آموزش، ارتباطات و اطلاعات، امداد و نجات، راه و شهرسازی، مشارکت‌های مردمی، کشاورزی و کارگروه خدمات شهری در استان قم عملیاتی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم اضافه کرد: قرارگاه و کارگروه پرتویی و هسته‌ای قم بعد از خروج آمریکا از برجام و از سرگیری برنامه‌های هسته‌ای در سایت فردو راه اندازی شده و به ۲ هزار نفر در این حوزه آموزش‌هایی ارائه شده است.

متقیان گفت: در سال ۹۹، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل به صورت مجازی برگزار شد.

به گفته وی، برای ایجاد پایداری در دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان قم در حوزه برق، آب، گاز و ... رزمایش‌های مستمری در طول سال گذشته برگزار شده و ۶ رزمایش علمی و تخصصی نیز در سال ۹۹ به صورت مجازی ترتیب یافته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل قم عنوان کرد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت قم در حوزه پدافند غیرعامل تفاهم نامه‌ای بین مرکز مدیریت حوزه علمیه و پدافند غیرعامل کشور در تربیت مربی و نیروی ماهر حوزوی منعقد شده است.

به باور وی، طبق اسناد بالادستی کلیه طرح‌هایی عمرانی، فرهنگی، رفاهی و ... که در استان قم انجام خواهد گرفت برای جلوگیری از ناپایداری‌های کنونی شهر باید دارای پیوست مطالعات پدافندی باشد.

متقیان ابراز داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان قم برای احصای تهدید‌ها و راهکار‌های مقابله با آن پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و در سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق سند آمایش استان تاکید شده که الزامات پدافند غیرعامل در اجرای تمام طرح‌ها لحاظ شود، اما اجرای بسیاری از پروژه‌های صنعتی و زیرساختی استان بدون درنظر گرفتن پیوست‌های پدافندی به بهره برداری رسیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۲۷۲۰۸۴، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین