پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۳۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
بینش بیونیک می‌تواند زندگی افراد نابینا را به طور اساسی تغییر دهد.
شعار سال: به نقل از آی ای، مطابق با اعلامیه مطبوعاتی اخیر این شرکت، یک شرکت بیوالکترونیک برای سیستم Prima خود فقط یک جایزه HealthTech ۲۰۲۰ را به دست آورد - یک فناوری بینایی بیونیک نسل بعدی که برای امکان بینایی افراد نابینا طراحی شده است.

این شرکت Pixium Vision SA، با سیستم بینایی خود، جایزه بهترین محصول معامله را از آن خود کرد.

این عنوان در طی فروم MedTech ۲۰۲۱ اعطا شد و از پیشرفته‌ترین مبتکران فناوری نسل بعدی مراقبت‌های بهداشتی در اروپا قدردانی می‌کند و توسط پروژه NOBEL سازماندهی شده است و انجمن MedTech میزبان آن است.
 
 
درمانی جدید برای نابینایی

سیستم بینایی جدید بیونیک یک قدم تا رفتن به بازار فاصله دارد

مدیرعامل شرکت لوید دیاموند از شرکت Pixium Vision در بیانیه مطبوعاتی گفت: ما از دریافت این جایزه HealthTech ۲۰۲۰ بسیار افتخار می‌کنیم که این کار پیشگامانه‌ای است که با سیستم Prima انجام می‌شود. سیستم پریما پتانسیل خود را برای ایجاد بهبود قابل توجه در کیفیت زندگی بیماران مبتلا به "AMD" خشک نشان داده است و این جایزه ظرفیت آن را برای بهبود بینایی به رسمیت می‌شناسد.

دایموند همچنین هدف این شرکت را برای کمک به بیماران که به شدت به درمان احتیاج دارند، تأیید کرد.
 
 
درمانی جدید برای نابینایی
 

سیستم Prima متشکل از یک جایگزین فتوولتائیک گیرنده‌های نوری است که امکان استفاده همزمان از پروتز مرکزی و دید طبیعی محیطی را برای افراد مبتلا به تخریب ماکولای وابسته به سن خشک آتروفیک (AMD) فراهم می‌کند. در حالی که هنوز در دست توسعه است، این فناوری در حال انجام مطالعات مداوم در طول آزمایش محوری PRIMAvera است. این مطالعه در اواخر سال ۲۰۲۰ با هدف تأیید ایمنی و فواید سیستم Prima آغاز شد.

این آخرین مرحله بالینی تا قبل از ورود فناوری جدید بینایی در اروپا است.

براساس داده‌های مثبت گزارش شده توسط یک مطالعه امکان سنجی فرانسه، بیماران مبتلا به AMD چشم خشک با سیستم Prima بهبود چشمگیری مواجه شدند.

آخرین مطالعه همچنین نشان داد که بیماران می‌توانند همزمان به بینایی مصنوعی تولید شده توسط Prima System، همراه با دید محیطی باقی مانده خود دسترسی داشته باشند.

Pixium Vision یک شرکت پیشرفته است که پیشرفت‌های سریع میکرو الکترونیک، الگوریتم‌های نرم افزار هوشمند، پردازش بصری و نوروبیولوژی را با هم جمع می‌کند - همه این‌ها برای ساخت سیستم‌های بینایی بیونیک هستند که قادر به ارتباط با مغز ماشین و هوش مصنوعی (AI) هستند. هدف استفاده از فناوری برای جبران از دست دادن جدی در بینایی یا بیماری‌های تخریب شبکیه است، بنابراین تحرک، استقلال و کیفیت زندگی عمومی افراد نابینا را بهبود می‌بخشد.
 
 
 
 
درمانی جدید برای نابینایی
 


از زمان نوشتن، ۲۸۵ میلیون نفر در سطح جهان دارای بینایی کمبود هستند، که ۳۹ میلیون نفر از نابینایی کامل رنج می‌برند. از بین افرادی که اختلال بینایی دارند، ۲۰۰ میلیون نفر با AMD زندگی می‌کنند و هر روز ۳۶۵، ۰۰۰ نفر دیگر با AMD تشخیص داده می‌شوند.

به همین دلیل آخرین مطالعه جدید فناوری Prima Vision گام اساسی در جهت درمان AMD خشک است.
 
 
درمانی جدید برای نابینایی
 
 
بدون درمان شناخته شده برای بیماران نابینا، قربانیان کاهش قدرت بینایی اغلب افسردگی را تجربه می‌کنند، ده‌ها میلیارد دلار به طور مشترک از دست می‌دهند و مرگ زودرس آن‌ها شناخته می‌شود. در ارائه یک جایگزین مصنوعی برای چشم‌های سالم که به طور طبیعی رشد کرده اند، ما بسیار نزدیک به ارائه درمان‌های معنی دار برای یکی از قدیمی‌ترین چالش‌های بشر در تاریخ هستیم: نابینایی.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۵۷۴۸، www.stnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
واقعا هم نعمت دیدن از همه نعمت ها برتره واقعا ندیدن و نابینایی خیلی سخته و بیمار حق داره دچار افسردکی و مرگ زودرس بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
خیلی خوب میشه که نابینایان هم بتوانند درک درستی از محیط اطرافشون داشته باشند و ببینند حتی بطور مصنوعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین