پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
اشتغال زایی و ایجاد زمینه کار بیشتر یکی از وعده های است که همه مسولان به هنگام گرفتن کرسی مدیریتی در سازمان منطقه آزاد به مردم دریادل و صبور جزیره قشم می دهند در واقع نه تنها اشتغالی بوجود نمی آورند بلکه با تصمیمات خود همان سمت هایی هم که در سازمان خالی است با فامیل بازی پر می کنند تا بومیان جزیره همچنان بیکار بمانند .
شعارسال: مراسم تودیع و معارفه مدیرعاملان حال و سابق گذشته درحالی انجام گرفت که جاسم جادری استاندارهرمزگان در جمع مدیران این شهرستان از حمیدرضا مومنی خواست از بکارگیری نیروهای غیر بومی خودداری کنند چرا که جوانان تحصیل کرده جزیره قشم اکثریت بیکار هستند و از این توان بومی استفاده کند ولی این مهم به فراموشی سپرده شد و چندی نگذشت که انتصاب های فامیلی در سازمان منطقه آزاد شروع شد.

بعد از گذشت کمتراز ۵ ماه ازعمر مدیریتی مدیرعامل حال انتصاب های فامیلی کلید خورد و آوردن تهرانی به جزیره شروع شد تا اینکه امکان بکارگیری نیروهای بومی روز به روز ضعیف تر و ضعیف تر شود .

مردم جزیره قشم که فکرمی کردند با انتصاب حمیدرضا مومنی ورود غیربومی ها با سازمان متوقف شود و فضایی برای بومیان تحصیل کرده باز شود این امر برخلاف تفکر مردم قشم شد و مومنی هم نتوانست سد راه لابی گری در این سازمان شود تا وضعیت اشتغال نه تنها بهبود نیابد بلکه میزان بیکاری افزایش یافته و با وجود انتصاب های فامیلی وضعیت کاریابی برای بومیان بد تر هم شده باشد .

دراین میان یکی ازجوانان تحصیل کرده قشم طی دل نوشته ای به انتصاب های فامیلی دراین سازمان واکنش نشان داده است و می گوید : بنده بومى جزیره قشم هستم که در سال ٩٠ با مدرک لیسانس فرم استخدامى را در واحد اداری سازمان منطقه ازاد تکمیل کرده ، و ضمن اینکه در خواست کار داده بودم ادامه تحصیل نیز می دادم و خدارا شکر با همه مشکلات مدرک فوق لیسانسم را گرفتم .

وی ادامه داد : بعد از أخذ مدرک فوق هر بار که به أمور ادارى مراجعه می کردم بهانه های مختلفی می آوردند که باید صبر کنم تا اینکه جناب مومنی به عنوان مدیر عامل سازمان معرفى شدند، پس از گذشت چند ماه بعد از معرفى ایشان با پاسخی قاطع مواجه شدم که مدیرعامل برای کوچک کردن سازمان حتی نیروهاى مازاد را تعدیل خواهند کرد و جذب نیرو نخواهیم داشت .

این جوان قشمی در این دل نوشته آورده است : نکته جالب این داستان اینجاست که اخیراً با خبر شدم یکی از مدیران کل سازمان منطقه ازاد قشم دو نَفَر از اقوام نزدیک خود که دانشجو نیز مى باشند را به مدیریت قسمتی از واحدهای سازمان درآورده است و در بخشی دیگر یکی از مدیرکل سازمان همسر و یکی از اقوام خود را در این سازمان جذب کرده است در صورتى که فرزندان این آب و خاک از بیکارى رنج مى برند .

حال سوال اینجاست ” اگر استخدامی درسازمان منطقه آزاد وجود ندارد پس اقوام مدیر کل ها با کدام بند وارد سازمان می شوند آیا آنها از قدرت لابی گریی استفاده می کنند که بومیان آن را ندارند ؟

سازمان منطقه آزاد قشم با ظرفیتی که دارد اگر به درستی اداره شود بخش قابل توجهی از بومیان تحصیل کرده به اشتغال گرفته می شوند و درصد بیکاری دراین جزیره به حداقل خواهد رسید .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار: 4 تیر 1395، کدخبر: ۵۲۶۱۹۰، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین