پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
نایب رییس شورای شهر کوشک از تخریب 50 حلقه چاه زغالی در این شهر طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی شهرستان خمینی شهر تمام 400 حلقه چاه زغالی آلاینده این شهر تخریب می‌شود.

شعار سال: علی مهرابی ، با بیان اینکه خشکی زاینده رود زیان‌های زیادی به درختان میوه این شهر وارد کرده است، افزود: از زمان‌های قدیم تعدادی از ساکنان منطقه چاه‌های تولید زغال داشتند، اما با وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد کارگاه‌های زغال‌سازی هستیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کوشک، ادامه داد: متاسفانه علاوه بر درختان باغ‌های این شهر، چوب بلوط‌های زاگرس نیز به صورت غیر قانونی به کوشک خمینی شهر آورده می‌شود که علاوه بر ضربه زدن به محیط زیست و جنگل‌های کشور، می‌تواند برخی آفات را به باغات و درختان میوه شهر منتقل کند.

مهرابی، دود و آلودگی این کوره‌ها را مهم‌ترین معضل شهر کوشک دانست و تصریح کرد: حدود 80 کارگاه زغال سازی در این شهر بکار مشغول هستند که هر کارگاه به طور متوسط تعداد چهار تا پنجاه حلقه چاه دارد، بنابراین حدود 400 حلقه چاه زغالی در کوشک وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این حلقه‌های چاه‌، زغال به روش "لاخُلی" تولید می‌شود که آلودگی بسیار زیادی دارد. در این روش در زمین گودال‌هایی با عمق کم و به صورت طولی کنده می‌شود که دود زیادی ایجاد می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر کوشک، اضافه کرد: از دو ماه گذشته تا کنون و با حکم دادستانی خمینی شهر حدود 50 حلقه از چاه‌های زغالی را تخریب و کور کرده‌ایم و این عمل را با جدیت تمام تا نابودی کامل این کارگاه‌ها ادامه خواهیم داد.

مهرابی یادآور شد: در سال‌های گذشته برخورد قضایی شدیدی با متخلفان نمی‌شد، اما در سال جاری شورای شهر و شهردای کوشک با دادستانی شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست، نیروی انتظامی و ... به توافقی اساسی در راستای همکاری برای تخریب زغال سازی‌ها رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه کار در کارگاه‌های زغال‌سازی برای عده زیادی شغل دوم است، اظهار کرد: البته افراد کمی هم هستند که بیش از 20 سال به طور دایمی در این حرفه فعالیت می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کوشک گفت: اخیرا در شمال کشور دستگاهی با آلودگی بسیار اندک چوب را سوزانده و زغال تولید می‌کند، ولی قیمت آن بین 50تا 60 میلیون تومان است که قطعا برای نصب این ابزار در این منطقه به کمک دولتی نیاز داریم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 26 آبان 1394، کد مطلب: 94082615706:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین