پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
نیروگاه اتمی 2 و 3 در بوشهر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد دلار هم‌اکنون کلنگ‌زنی شده است و سالانه 22 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی و از تولید 14 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال جلوگیری می‌شود و در مسایل زیست‌محیطی نقش به‌سزایی دارد. ...

شعارسال: طی آیینی با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان انرژی اتمی، وزیر انرژی روسیه، امام جمعه و استاندار بوشهر، نمایندگان مجلس و جمعی از مسؤلان استان بوشهر، کلنگ دو نیروگاه جدید هسته‌ای در بوشهر به زمین زده شد.

رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه از پروژه‌های بسیار مهم و بی‌نظیر در کشور است و امیدواریم در موعد مقرر تکمیل و راه‌اندازی شود.

صالحی افزود: صنعت هسته‌ای کشور در سال‌های اخیر رشد محسوسی داشته و روز به روز نیز شاهد موفقیت‌های بیشتری در این عرصه هستیم.

وی از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری برای این پروژه خبر داد و گفت: نیروگاه اتمی 2 و 3 در بوشهر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد دلار هم‌اکنون کلنگ‌زنی شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: از همه توان و ظرفیت موجود برای تسریع در تکمیل این پروژه بهره می‌بریم و به محیط پیرامونی توجه لازم خواهد شد.

از تیر ماه امسال تا کنون موضوع تعیین تکلیف ساکنان روستاهای بندرگاه و هلیله به طور جدی مطرح شد. هر چند سالاری استاندار بوشهر از بدو ورود در دولت تدبیر و امید این موضوع را به کرات در پایتخت دنبال کرد اما یک دست صدا نداشت و با آغاز به کار مجلس دهم، خدری نماینده بوشهر به اهالی صبور این دو روستا وعده داد تا با اولین نطق خود در صحن مجلس دفاع کند. در همین حال استاندار بوشهر نیز با مکاتبات مکرر و پیگیری های مستمر موضوع را دنبال کرد.

در اواخر تیر ماه امسال در نشست مشترک کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان انرژی اتمی، خدری با هشداری صریح به صالحی گفت که اگر بنا بر جابجایی ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه باشد باید ترتیبی اتخاذ شود تا مردم این دو روستا به مکان جدیدی نقل مکان کنند و در غیر اینصورت اجازه نوسازی و بهسازی به آنها داده شود و اگر وضعیت این دو روستا را مشخص نکند، خودش نیز به آنجا نقل مکان خواهد کرد.

با گذشت چندین ماه از پیگیری ها توسط استاندار و نماینده بوشهر علاوه بر اینکه موضوع خاتمه پیدا نکرد، رییس سازمان انرژی اتمی از آغاز عملیات اجرایی دو نیروگاه اتمی جدید در بیستم شهریور خبر داد که با نزدیک شدن این سفر ویژه، اعتراض ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه و نماینده بوشهر رسانه ای شد تا جایی که خدری به صالحی اولتیماتوم داد در صورتیکه تعهد ندهد اجازه نخواهد داد کلنگی به زمین بخورد.

علی ایحال با همه پیگیری های مستمر و تلاش های قاطعانه و مجدانه استاندار و نماینده بوشهر سبب شد تا وضعیت ساماندهی ساکنان این دو روستا در 19 بند تعیین تکلیف شود و این به منزله تعامل، وحدت و همدلی میان دولت و ملت است و نماینده عالی دولت در استان و نماینده مردم در مجلس هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن هم خدمت به مردم می باشد.

اکنون این کلنگ با حضور نمایندگان هیات دولت، نمایندگان مجلس و مسؤلان ارشد استان توسط معاون اول رییس جمهور و امام جمعه بوشهر به زمین خورد که با ساخت نیروگاه‌های 2 و 3 بوشهر، سالانه 22 میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی و از تولید 14 میلیون تن گازهای گلخانه‌ای در سال جلوگیری می‌شود و در مسایل زیست‌محیطی نقش به‌سزایی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی بیداران، تاریخ انتشار: 20شهریور1395، کدخبر: 13332: www.bidaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین