پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
مدیر روس اتم در گزارشی به رئیس جمهور این کشور اتمام اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر توسط روسیه پس از رها شدن آن توسط آلمان ها را موجب ادامه همکاری های هسته ای تهران و مسکو اعلام کرد.

شعار سال: به نقل از منابع اینترنتی، رئیس جمهور روسیه از مدیر شرکت دولتی فعال در عرصه هسته ای روسیه (روس اتم) درباره فعالیت های هسته ای این کشور در ایران گزارش گرفت.

بر این اساس، «سرگئی کرینکو» (Sergei Kirienko) مدیر روس‌ اتم در گزارشی خطاب به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره اقدامات و فعالیت های این کشور در ایران گفت: روز دهم سپتامبر سال جاری میلادی مراسم آغاز به کار ساخت مرحله دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر در سایت این نیروگاه در ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پروژه شفافی نبود چرا که آلمان ها کار ساخت آن را حدود ۳۰ سال پیش آغاز کرده، اما آن را رها کردند. زمانیکه ما آن را بر عهده گرفتیم، بر اثر اصابت موشک در گنبد نیروگاه سوراخ بزرگی ایجاد شده بود اما توانستیم نیروگاه را با موفقیت کامل کنیم که موجب اعتماد طرف ایرانی به شریک روسی شد و به همین دلیل اجرای طرحهای جدید هسته‌ای بین دو کشور آغاز شده است.

«سرگئی کرینکو» تأکید کرد: سه تا چهار بلوک نیروگاهی در این منطقه از ایران ساخته می‌شود. بنا به اعلام طرف ایرانی‌، راه‌اندازی نیروگاه اول بوشهر تاکنون معادل ۲۷ میلیون بشکه نفت صرفه‌ جویی به همراه داشته و نیز هر واحد دیگر پس از بهره برداری می تواند صرفه جویی معادل ۱۱ میلیون بشکه نفت در سال برای آن ها به ارمغان آورد. لذا به نظر می رسد پروژه اول تاکنون هزینه خود را به صورت کامل از محل صرفه جوئیها درآورده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23 شهریور 95 ، کد مطلب: 3768570: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین