پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
با گذشت 5 ماه از اعلام موافقت با برقراری خط پروازی تهران به شمال استان بوشهر و حاشیه هایی که پیرامون آن شکل گرفت، هنوز خبری از این مهم نیست.
شعارسال: دی ماه سال گذشته بود که فرماندار گناوه خبر داد: سازمان هواپیمایی کشوری با راه اندازی یک خط هوایی ویژه بین تهران و گناوه از طریق فرودگاه بهرگان موافقت کرده است.

عبدالنبی یوسفی ابراز امیدواری کرده بود: با جذب مشارکت بخش خصوصی، این خط پروازی از فرودگاه امام حسن که زیرمجموعه شرکت نفت فلات قاره می باشد، به زودی برقرار شود.

* حاشیه های پروازی که نیامده بود

دو روز بعد، فرماندار دیلم در جمع مدیران این شهرستان به مصاحبه همتای خود در گناوه واکنش نشان داد و گفت: دراین ارتباط جلسات ومکاتبات متعددی ازسوی فرمانداری با مدیران منطقه عملیاتی نفت فلات قاره و مدیرکل وقت هواپیمایی برای برخورداری مردم از خطوط هواپیمایی داخلی وخارجی فلات قاره انجام شده است.

از طرفی 29 دی ماه سال گذشته، نشست مدیرکل فرودگاههای استان با فرماندار گناوه و تنی چند از فعالان بخش خصوصی این شهرستان با هدف فراهم کردن زمینه مشارکت آنها جهت برقراری خط پروازی مذکور برگزار شد.

در این جلسه، یوسفی فرماندار گناوه خاطرنشان کرد که با توجه به موقعیت ممتاز گردشگری گناوه، قطعا در صورت برقراری خط پروازی از تهران به فرودگاه بهرگان، استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاههای استان هم در این نشست گفت: حالت های مختلفی از سرمایه گذاری را به علاقه مندان پیشنهاد می دهیم که در صورت موافقت آن ها با هرکدام از این حالات، اماکن دایر کردن خط پروازی تهران ـ گناوه فراهم شده و ما نیز بسترهای آن را آماده کنیم.

ساعتی بعد از انتشار این خبر در سایت های محلی، فرماندار دیلم با لحنی که مشخص بود از برگزاری چنین نشستی در گناوه گلایه مند است، در مصاحبه ای اظهار داشت: هرگونه ایجاد خط پروازی در فرودگاه بهرگان از توابع بخش امام حسن منوط به اجازه از فرمانداری دیلم می باشد.

قاسم قائدی با بیان اینکه در نشست هم اندیشی توسعه بخش امام حسن با حضور استاندار، درخواست استفاده مسافری برای فرودگاه بهرگان مطرح و بعد از آن چنین موضوعی پیگیری شد، ادامه داد: انتظار می رود نهادها و دستگاهای اجرایی و دولتی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی از هرگونه اظهارنظر غیر کارشناسانه وغیر مسئولانه خارج ازحوزه فعالیت قانونی جدا خودداری نمایند.

نگاهی به مصاحبه های فرمانداران شمال استان طی آن مقطع، نشان از ناهماهنگی هایی میان آنها برای برقراری این خط پروازی داشت، طوری که هم افزایی، جای خود را به اختلاف و تک روی داده بود که می توانست اشکالاتی در مسیر تحقق خواسته مهم اهالی شمال استان پیش آورد.

فرودگاه بهرگان در بخش امام حسن دیلم تاکنون برای جابجایی نیروهای شرکت نفت فلات قاره مورد استفاده قرار می گرفته که فعال شدن آن برای خدمات دهی در گستره وسیع تر، نیازمند مشارکت بخش خصوصی برای تضمین فعالیت ایرلاین ها می باشد، اتفاقی که حتی به تنهایی از عهده سرمایه گذاران دو شهرستان شمالی استان بر نمی آید و شاید در صورت همراهی شهرستان های همجوار در خوزستان نظیر هندیجان و ماهشهر، توجیه اقتصادی این پرواز را بیشتر خواهد کرد.

اکنون با گذشت 5 ماه از وعده برقراری این خط پروازی، برای پیگیری آخرین وضعیت آن به سراغ مسئولانی رفتیم که آن روزها با حرارت و جدیت بیشتری در خصوص این موضوع سخن می گفتند.

* یوسفی: پیگیری ها نه قطع شده نه قطعی

یوسفی، فرماندار گناوه درباره اینکه سرنوشت وعده شما برای برقراری این خط پروازی به کجا رسید؟ گفت: پیگیری های ما ادامه دارد، ولی نه چیزی قطعی شده نه پیگیری ما قطع.

وی درباره این پرسش که سال گذشته برای برقراری این خط پروازی در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرده بودید، آیا مشکلاتی در خصوص تحقق آن پیش آمده؟ بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی برای چنین پروژه هایی کفاف نمی دهد، باید بخش خصوصی جهت تضمین اقتصادی شدن این خط پروازی ورود کند که در این خصوص هنوز به نتیجه نرسیده ایم و هرگاه به وضعیت مشخصی رسید، اعلام خواهیم کرد.

* قائدی: تنها مشکل این خط پروازی عدم حضور سرمایه گذار است

فرماندار دیلم هم اظهار داشت: تنها مشکل برقراری این خط پروازی، سرمایه گذار بخش خصوصی است که اگرچه افرادی هم از شمال استان و حتی خوزستان پای کار آمدند، ولی یا انصراف داده یا نظر قطعی شان را اعلام نکرده اند.

قاسم قائدی افزود: این موضوع توسط فرمانداران دیلم، گناوه و مسئولان مرتبط در مرکز استان در دست پیگیری است، ولی چون به نتیجه مشخصی نرسیده، نمی توان وعده ای در خصوص آن داد.

وی درباره این سوال که اختلافات فرمانداران شمال استان درباره این خط پروازی رفع شده؟ اظهار داشت: در مقطعی، افکار عمومی شهرستان دیلم احساس کردند در خصوص این پرواز حقوق آنها نادیده گرفته می شود که بنده هم توضیحاتی دادم، ولی اکنون ناهماهنگی یا مشکلی در این خصوص مشاهده نمی شود.

* مدیرکل فرودگاهها: شتابزده اظهارنظر شد

مدیرکل فرودگاههای استان هم که درباره اینکه شما چقدر به برقراری خط پروازی از شمال استان به تهران امیدوارید؟ اظهار داشت: فکر می کنم با مساعد شدن وضعیت هوا و افزایش سفرها به جنوب کشور خصوصا شهرستان های شمالی بوشهر، این خط پروازی جذابیت و توجیه اقتصادی لازم را داشته باشد، از این رو می توان به فعال شدنش در آن مقطع امیدوار بود.

عباس محمدی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: با توجه به اتفاقات جدیدی که برای ناوگان هوایی کشور رخ داده و شاهد افزایش هواپیماهای جدید بوده ایم، در صورت فراهم شدن توجیه اقتصادی این خط پروازی، مشکلات کمتری برای برقراری آن پیش رو است.

محمدی درباره این موضوع که سال گذشته فرماندار گناوه برای برقراری این پرواز در آینده نزدیک مثلا در سال 94 ابراز امیدواری کرده بود، تصریح نمود: اگر چنین موضوعی گفته شده، شتابزده بوده است، چون همانطور که می دانید فرودگاه بهرگان به دلیل کاربری محدودش که برای جابجایی کارکنان شرکت نفت فلات قاره تعریف شده، برای برقراری خطوط مسافری، نیازمند ارتقا برخی از زیرساخت ها و توسعه باند می باشد که اگرچه با حمایت بخش خصوصی خیلی زود قابل حل است، ولی نه طی دو، سه ماه.

مدیرکل فرودگاههای استان در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: نقش سازمان ما در خصوص برقراری این خط پروازی، مذاکره با ایرلاین ها و جذب آنها به سمت بوشهر و همچنین معرفی سرمایه گذاران بخش خصوصی به آنهاست، ولی همه چیز دست مردم است که اگر از یک خط پروازی استقبال کنند، ایرلاین مربوطه به فعالیت خودش ادامه می دهد. همچنان که سال گذشته با پیگیری های فراوان و در شرایطی که محدودیت ناوگان هوایی بسیار زیاد بود، خط پروازی بوشهر به عتبات عالیات برقرار شد، اما چون از آن استقبال نشد، پس از یک ماه جمع شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری پیغام، تاریخ انتشار: 7 خرداد 1394، کدخبر: 43107، www.peigham.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین