پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
بستری ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان، زنگ خطر شرایط فوق بحرانی را در این استان به صدا در آورد.

شعار سال: هفته گذشته آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی خبر از وخیم بودن اوضاع اصفهان در موج پنجم کرونا  داد و پیش بینی کرده بود با این روند از این هفته به مشکل بر می خوریم و حالا شرایط از مشکل، بد‌تر و فوق بحرانی است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شرایط فوق بحرانی افزود: در بیرون  بیمارستان‌های کرونایی صف مبتلایان منتظر تخت خالی تشکیل شده در حالی که ما تخت خالی نداریم.
 
بهروز کلیدری اضافه کرد: طی یک شبانه روز به طور میانگین 450 تا 500 بیمار به مراکز درمانی مراجعه می کنند و بستری می شوند و تست بیش از دو هزار نفر هم مثبت می شود. موج پنجم کرونا تمام ظرفیت بیمارستان های ما را اشغال کرده است.
 
تکمیل ظرفیت بیمارستان ها
 
به گفته وی در شهر اصفهان حدود هزار و پانصد بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و در شهرستان های استان نیز شرایط به همین منوال است و بیشتر ظرفیت بیمارستان ها تکمیل شده است. الان با کمبود دو زیر ساخت روبرو هستیم: یک تخت و دو نیروی انسانی.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به درخواست 250 نیروی انسانی از بیمارستان های استان برای اضافه کردن به کادر درمان بیمارستان الزهرا و امین تاکید کرد: کمتر از صد نیرو بکار گرفتیم و هیچ نیروی آزادی در اصفهان نداریم و برای افزایش ظرفیت بیمارستان ها نیز از فضای راهرو ها بهره می بریم.
 
کمبود نیروی انسانی
 
کلیدری راه‌اندازی بیمارستان صحرایی را بی‌فایده خواند و گفت: فرض کنیم که بیمارستان صحرایی را ظرف 48 ساعت راه اندازی کنیم، وقتی نیروی انسانی نداریم که به بیماران خدمت رسانی کنند، فایده ای ندارد.
 
کادر درمان نیز خسته‌اند. خسته از حجم عظیم کار و کمبود دارو و امکانات. یکی از پرستاران بیمارستان الزهرا که نخواست نامش فاش شود به ایلنا می گوید: بیمارستان جای سوزن انداختن ندارد. ما هم خسته ایم و از بی امکاناتی و بی احتیاطی شهروندان هم به تنگ آمده ایم. شاید عده ای بگویند حقوق میلیونی می گیرند و جبران می شود، ولی باور کنید دریافتی های مان به پای خدماتی که ارائه می کنیم نمی رسد و از دو طرف در فشار و استرس هستیم.
 
شهر شلوغ و پرترافیک است
 
در حالی که تصاویر دریافتی از چین نشان می دهد، همچنان پروتکل های بهداشتی و محدودیت های تردد به قوت خود و با شدت باقی است، اینجا اما خبری از رعایت پروتکل ها و محدودیت ها نیست. از بار ترافیکی شهر کم نشده و آلودگی هوا نشان می دهد تردد خودرو ها برقرار است. فاصله فیزیکی به هیچ عنوان رعایت نمی شود و برچسب های تعیین کننده محل ایستادن در بانک و اتوبوس و مترو و هرجایی که نصب شده، رنگ باخته اند. اینجا صف واکسن هم شلوغ و رعایت فاصله معنایی ندارد. از سوی دیگر در این ازدحام جمعیت شاهد صف خرید مرغ دولتی و شکر و بعضا روغن هم هستیم.
 
تعطیلی های دردسر ساز
 
برخلاف گفته مسئولان برای ممانعت سفر در تعطیلات و جریمه های پانصد هزارو یک میلیون تومانی، اما هیچ نظارتی برسفرها حداقل به استان اصفهان صورت نگرفت. در تعطیلات پنجشنبه گذشته، بسیاری به اصفهان سفر کردند و بسیاری از اصفهان به استان های همجوار رفتند. فرزانه – م که از یزد به اصفهان آمده بود به ایلنا گفت: جهت تفریح به اصفهان آمدیم و در طول مسیر هیچ مشکلی برای تردد نداشتیم و جریمه هم نشدیم. عده زیادی از اصفهانی ها هم باغ بهادران و مارکده دراستان چهارمحال بختیاری را به عنوان مکان تفریحی انتخاب کرده بودند تا فقدان بی آبی زاینده رود را جبران کنند.
 
بازار اجاره ویلا هم داغ بود. هزینه ها متغیر بود و هرچه امکانات ویلا بیشتر، هزینه اجاره بالاتر بود. محسن از جمله اصفهانی هایی است که پنجشنبه گذشته را در باغ بهادارن سپری کرده و به ایلنا می گوید: ما 3 میلیون و 500 هزارتومان برای ویلای استخر دار برای یک شب پرداخت کردیم. تازه خوش اقبال بودیم که ویلای خالی پیدا کردیم.
 
این شرایط گواه شرایط فوق بحرانی است و تجربه نشان داده تا اینجا مدیریت وزارت بهداشت و درمان برای کنترل و مهار کرونا بی فایده بوده است. حالا حتی واکسیناسون هم نمی تواند این موج را مهار کند و تنها به شکسته شدن زنجیره انتقال ما را دلخوش می کند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار:   10 مرداد   1400، کدخبر:1111878 ، /www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
مسافرتهایی که به اصفهان در این تعطیلات صورت گرفته بدون در نظر گرفتن محدودیتهای موجود و نظارت جدی شرایط بحرانی را برای این شهر ایجاد کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
شرایط فوق بحرانی در حال حاضر برای همه شهرها وجود داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین