پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در حالی رسانه ها را به پوشش خبر جالب انتخاب مهدی یوسفی به عنوان یکی از ۸ نخبه اقتصادی جهان اسلام توصیه می کند که بررسی های عصرنفت نشان می دهد چنین خبری فاقد هر گونه استناد علمی و واقعیتی است. […]
شعارسال: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در حالی رسانه ها را به پوشش خبر جالب انتخاب مهدی یوسفی به عنوان یکی از ۸ نخبه اقتصادی جهان اسلام توصیه می کند که بررسی های عصرنفت نشان می دهد چنین خبری فاقد هر گونه استناد علمی و واقعیتی است.

هفته گذشته بود که خبری دربرخی رسانه های ایران منتشر شد که بر اساس آن٬ مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس در هفتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام جزو ۸ نخبه اقتصادی جهان اسلام قرار گرفته است و جایزه خود را از وزیر دارایی مالزی دریافت کرده است. این خبر به سرعت در برخی رسانه های نفتی داخلی نیز منتشر شد در حالی که در هیچ سایت معتبر خارجی و سایت مجله OIC TODAY نیز چنین خبری یافت نشد؛ اما اصل این جریان چیست؟

کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام هفت دوره است که برگزار می شود٬ کنفرانسی تجاری و نه علمی که شرکت کنندگان آن با پرداخت چند هزار دلار در آن شرکت می کنند که اغلب فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان را شامل می شود و کمتر چهره دولتی در آن حضور دارد.

*تعرفه های حضور در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام

در کم اعتبار بودن این کنفرانس تردیدی نیست ولی موضوع مهم تر این است که در جنب همین کنفرانس بی اعتبار٬ پنلی با موضوع«جواهرات جهان اسلام» توسط یک نشریه به نام OIC TODAY در کوالالامپور برگزارمی شود که بعنوان یک برنامه جانبی معرفی می شود و بی اعتبار تر از اصل کنفرانس است.

نکته جالب تر٬ فعالیت اصلی این نشریه پولی است٬ او درباره خود می نویسد:« OIC TODAY نشریه ای است که در حوزه توریسم و تجارت فعال است.» در سایت این نشریه مطلب ویژه ای به نقل از شیرین عبادی منتشر شده است که در نوع خود قابل تامل است. حال با این توضیحات٬ مهدی یوسفی به دلیل سخنرانی چند دقیقه ای در یک پنل برگزار شده توسط این نشریه آنهم در حاشیه یک کنفرانس کم اهمیت٬ به عنوان نخبه اقتصادی مطرح می شود و جایزه هم می گیرد!

*سخنرانان پنل نشریه OIC TODAY

مهدی یوسفی تنها در این پنل دقایقی به سخنرانی می پردازد و پس از پایان این پنل هدایایی به اعضای آن اهدا می شود که یکی از آنها تندیسی از برج پتروناس مالزی است.آنطور که در سایت OIC TODAY آمده است در این پنل به موضوعات مهمی پرداخته شده است که ارتباط خاصی و مستقیمی با وظایف و ماموریت های مهدی یوسفی و سازمان متبوع وی ندارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارس جنوب، تاریخ انتشار: جمعه 7 آبان 1395، کدخبر: 8740، www.parsjonoub.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین