پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
ماجرا از انتشار یک فیلم در فضای مجازی آغاز شد. در این فیلم منتشر شده، یک نانوای آبادانی ادعا می‌کرد آرد حشره زده تحویل گرفته و قابل استفاده برای پخت نان نیست، اما فرماندار آبادان می‌گوید این نانوا تخلفات زیادی در پرونده خود دارد و این بار با این نانوا برخورد قضایی خواهد شد. در این فیلم مرد نانوایی ادعا می‌کند که آرد رسیده به دست او با تاریخ‌های مختلف بوده و راننده حمل کننده کیسه‌های آرد به او گفته که آرد‌های سالم را استفاده و غیرقابل مصرف را بین مردم توزیع کند.
شعار سال: «سید زین‌العابدین موسوی» در واکنش به انتشار این فیلم در فضای مجازی گفت: برای شفاف شدن اصل ماجرا بهتر است مردم پشت پرده این اقدام نانوا را بدانند.

آرد یارانه‌ای هر ۱۰ روز یکبار میان نانوایی‌ها توزیع می‌شود و نانوایان وقتی که سهمیه تعیین شده را برای ۱۰ روز پخت نان مصرف می‌کنند برای گرفتن سهمیه جدید مراجعه می‌کنند.

فرماندار آبادان می‌افزاید: ماجرا به هفته‌ها پیش از انتشار این فیلم برمی‌گردد یعنی زمانی که گزارش‌های مردمی نشان می‌داد این نانوایی در بسیاری از ساعات تعطیل است و با وجود گرفتن آرد یارانه دار نانی به دست مردم نمی‌رسد.

در بازرسی بازرسان شورای آرد و نان و اتحادیه نانوایان از این واحد نانوایی مشخص شد که این نانوا کم فروشی می‌کند و متأسفانه بخشی از سهمیه دریافتی را با هدف سود نامتعارف به‌دست دامداری‌ها می‌رساند تا خوراک دام شود.

پس از محرز شدن این تخلف از سهمیه نانوای متخلف ۱۰۰ کیسه کم می‌شود تا دست از این کار بردارد، اما متأسفانه ایشان نه تنها متنبه نشد بلکه عامدانه سهمیه‌ای را که از ۲۸ شهریور با هدف فروش آزاد دپو کرده بود در معرض دید گذاشت و فیلم آن را منتشر کرد. از آنجایی که این آرد را با هدف فروش به دامداری‌ها چندین ماه دپو کرده بوده طبیعی است که پس از این مدت حشره زده است. فرماندار آبادان با تأکید بر اینکه بحث بهداشت آرد و نان به‌دلیل سرو کار داشتن با سلامتی مردم به هیچ‌وجه شوخی بردار نیست، افزود: از تخلف این فرد که سعی در تشویش اذهان عمومی و مشکل دار نشان دادن آرد توزیعی کرده است به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و بخش حقوقی فرمانداری بجد پیگیر شکایت از این فرد است و مردم شک نکنند که با ایشان برخورد شدیدی خواهد شد.

«امید جهان نژادیان» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان هم به «ایران» گفت: مستندات حکایت از پرونده‌های تعزیراتی این نانوا دارد و هر چند وی از پخش این فیلم اظهار پشیمانی کرده، ولی تصمیم در این خصوص با دادستانی استان است که به مسأله ورود کرده است. وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از این واحد نانوایی در آبادان مشخص شد که به علت تخلفات متعدد کسر سهمیه شده است و به همین دلیل اقدام به پخش این کلیپ می‌کند. به‌گفته وی، آرد‌های توزیع شده در واحد‌های نانوایی در کارخانجات استاندارد و با کیفیت استان و به‌صورت بهداشتی تولید می‌شود. وی تصریح کرد:ماهانه ۳۷ هزار تن آرد یارانه دار در خوزستان توزیع می‌شود که در ۱۵ کارخانه آرد استان با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

وی تأکید کرد: مردم ایران بویژه آبادان باید بدانند با توجه به استراتژیک بودن محصول گندم برای کشور و اختلاف قیمت یارانه‌ای آن با قیمت آزاد قطعاً نظارت ویژه‌ای بر بهداشت و توزیع آن صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان امکان تحویل آرد به این شکل در هیچ نقطه از کشور وجود ندارد لذا خیال مردم باید از این بابت راحت باشد.
«رضا علیرضایی» رئیس انجمن صنفی کارخانجات آرد استان خوزستان هم در گفت‌و‌گویی تصریح کرد: این واحد نانوایی متخلف در واکنش به قطع سهمیه واحد خود اقدام به انتشار این فیلم کرده است.

وی افزود: عملیات کیسه‌گیری آرد‌ها به‌صورت روزانه در کارخانجات استان انجام می‌شود و به هیچ عنوان کیسه‌های آرد در داخل انبار کارخانجات نگهداری نمی‌گردد، ضمن اینکه تاریخ تولید کیسه مشاهده شده در واحد خبازی مربوط به ۷ شهریورماه بوده و نزدیک به ۵۰ روز از آن گذشته است.
 
وی افزود: قبل از اینکه آرد‌ها وارد مرحله کیسه‌گیری شوند طبق روال همه واحد‌های آسیابانی الک‌های نهایی نصب شده تا قطعات و ضایعات خارجی وارد کیسه آرد نشود. همچنین در فیلم جدیدی که نانوای آبادانی برای خبرنگار «ایران» فرستاده او ضمن نقض ادعای قبلی خود گفت: «آرد تحویلی به نانوایی هیچ مشکلی نداشته است. مشکل شرایط نامناسب نگهداری آرد در نانوایی بوده و چند بار دیگر هم اتفاق افتاده است. گرمی هوا و شرایط نامناسب نگهداری باعث آلوده شدن آرد‌ها به حشره شده است.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: ۱۰ آیان ۱۴۰۰، www.irannewspaper.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین