پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
مدیرعامل هلدینگ نیرو در قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: جهت اجرای طرح ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز از دانش روز بهره می‌بریم، اما با رفتار‌های فعلی شهرداری اهواز و سایر مسوولین، انتظار رئیس جمهور برای اجرای دوساله طرح محقق نخواهد شد.

شعار سال:مدیرعامل هلدینگ نیرو در قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: جهت اجرای طرح ساماندهی شبکه فاضلاب اهواز از دانش  محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه اصلاح شبکه فاضلاب اهواز و کارون با توجه به احجام و مقادیر آن پنج ساله است اما به جهت حل سریعتر این معضل برای اجرای آن در سه سال توافق شد.
 
وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از این طرح، افزود: اکنون طبق نظر رئیس جمهور باید طی دو سال این طرح به پایان برسد؛ برای عملی کردن این زمان بندی، باید مقدمات و شرایط کار فراهم شود.
 
رستمی گفت: مشکل اصلی و اساسی برای اجرای این طرح نبود همدلی لازم بین مسوولین شهر اهواز است؛ در چهار ماهی که در اینجا کار را آغاز کرده‌ایم این موضوع را احساس کردیم؛ برای افزایش جبهه‌های کاری و فراهم کردن فضای کاری به همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها نیاز داریم که تاکنون حاصل نشده است.
 
وی عنوان کرد: شهرداری و شرکت نفت هرکدام ساز خود را می‌زنند؛ هرچقدر زودتر این همدلی بین مسوولان فراهم شود، مشکل مردم هم زودتر رفع می‌شود و درغیر این صورت طولانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما زیرساخت، منابع و روش اجراهای مورد نیاز را فراهم کردیم، گفت: از دانش روز دنیا برای اجرای این پروژه استفاده می‌کنیم؛ در بخش میکرو تونلینگ و حفاری شفت‌ها و خط لوله روش‌های سنتی را کنار گذاشتیم تا سرعت و کیفیت را بالا ببریم.
 
مدیرعامل هلدینگ نیرو اظهار کرد: این پروژه هر ماه ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما از نظر من مشکلات مالی در اولویت بعدی است و ابتدا باید شرایط انجام کار با کمک مسوولین باید فراهم شود؛ کار کردن در شهر موقتا مشکلاتی برای تردد شهروندان به وجود می‌آورد اما مشکل اصلی شهر را حل خواهد کرد.
 
رستمی افزود: با رفتارهای فعلی شهرداری و مسوولین شهر اهواز، انتظار رئیس جمهور برای اجرای دوساله طرح جامع فاضلاب محقق نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه معتقدیم باید طرح جامع فاضلاب اهواز بازنگری شود، عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیت و تغییر بافت شهر در طول سال‌های گذشته، خواسته ما از شرکت آبفا به عنوان کارفرما این بوده که طرح جامع بازنگری شود اما آنها معتقدند که جای نگرانی نیست و این موضوعات در طراحی لحاظ شده است.
 
رستمی با اشاره به اینکه پیمانکار مسوولیت اجرای طرح را دارد و در زمینه طراحی مسوولیت ندارد، افزود: هولدینگ نیرو مشاوران صاحب نظری دارد که از مشاوران بزرگ کشور هستند که می‌توانند بر اساس تغییرات شهر اهواز، طرح جامع را بازنگری و اصلاح کنند اما بازخوردی از سوی کارفرما ندیدیم.
 
مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) عنوان کرد: شرایط سخت زمین از عواملی بوده که اجرای شبکه فاضلاب اهواز را در سال‌های گذشته به تاخیر انداخته و با روش‌های سنتی عملا امکان اجرای کار نبوده است.
 
وی با بیان اینکه این پروژه ۱۰۲ کیلومتر طول دارد، گفت: با توجه به بهره‌گیری قرارگاه از تجربیات و دانش نوین در حوزه حفاری مکانیزه، از ابتدا روش‌های نوین استفاده شد.
 
رستمی افزود: با کمک یک شرکت دانش بنیان برای اولین بار در خاورمیانه توانستیم یک دستگاه TBM در طول ۲ و نیم ماه طراحی و تولید کنیم؛ اکنون حدود ۲۲۰ متر با این دستگاه حفاری شده و با انجام تغییرات جزئی در دستگاه سرعت بیشتر خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران  ، تاریخ انتشار:3   آذر 1400، کدخبر: 814374،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین