پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
استاندار همدان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ثبت جهانی تپه هگمتانه (منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان) در سال جاری انجام می‌شود.

  شعار سال: علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در جریان بازدید استانداران از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که با حضور وزیر کشور و معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، افزود: در استان همدان یک‌ هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری وجود دارد که هرکدام از آن‌ها غنای فرهنگی و تاریخی لازم خود را دارد.
 
وی با اشاره به این‌که اثر دیگری همچون تپه هگمتانه با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده هنوز ثبت جهانی نشده است، تصریح کرد: با مساعدت مقامات عالی ثبت جهانی هگمتانه پیگیری و انجام خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که در حوزه گردشگری آثاری وجود دارند که هرچقدر هم مشمول زمان شوند به ارزش و قیمت آن‌ها افزوده خواهد شد، افزود: غار علیصدر در استان همدان به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی دنیا، یکی از شگفتی‌های جهان است که بی‌نظیر است.
 
استاندار همدان اظهار داشت: برخی کشورهای خارجی که فاقد آثار تاریخی و فاخر هستند، از طریق طالبان و داعش به دنبال نابود کردن و از بین بردن آثار تاریخی دیگر کشورها هستند.
 
قاسمی فرزاد با اشاره به این‌که فراوانی آثار تاریخی و تمدنی استان همدان توجه مسئولان و مقامات عالی را می‌طلبد گفت: از میراث فرهنگی درخواست می‌شود به مراکز تمدنی و تاریخی توجه ویژه‌ای داشته باشد تا بتوان از این میراث گران‌بهای نهایت استفاده را کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه ضرورت دارد اعتبار مناسب‌ و درخوری برای آثار تاریخی و تمدنی استان‌ها در نظر گرفته شود، ادامه داد: اعتبارات میراث فرهنگی با وظایف محوله تناسب ندارد و ضرورت دارد در این مورد اقدامات لازم انجام شود.
 
استاندار همدان با تاکید بر این‌که مناطق جنگی در مناطق غرب کشور به عنوان مناطق گردشگری تقویت شوند، گفت: غرب کشور با توجه به نقشی که در ایام دفاع مقدس داشته، مستحق است تا زمینه‌های گردشگری و اعتبارات لازم در این مناطق فراهم شود.
 
قاسمی فرزاد با اشاره به این‌که صنعت، معدن و کشاورزی محدودیت‌های در کشور دارد که حل و رفع آن‌ها زمان‌بر و هزینه بردار است، گفت: زیرساخت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهمی در حوزه صنعت گردشگری کشور فراهم است که می‌توان از آن‌ها به خوبی بهره‌برداری کرد.
 
پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.
 
منظر تاریخی هگمتانه در شهر همدان مسیر «آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر» را شامل می شود که با ثبت این اثر، میراث فرهنگی این محدوده شامل بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ می‌شود.
 
براساس اعلام مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شده و در بین آثار تاریخی و فرهنگی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو، منظر تاریخی هگمتانه در اولویت نخست قرار دارد.
 
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران که نهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، به مدت چهار روز برای بازدید عموم دایر است.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسون  ، تاریخ انتشار:  12 بهمن1400، کدخبر: ،www.purson.ir،382689

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین