پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
علی صدرنیا رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره وضعیت ساماندهی بیمه راهنمایان گردشگری اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ رقمی برای بیمه راهنمایان گردشگری پیش بینی شده است، اما مساله این است که چه زمانی این مبالغ تامین می‌شوند.

شعار سال: رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: تا پایان اسفندماه بودجه دولتی برای راهنمایان گردشگری تامین شده است.
 
علی صدرنیا رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی درباره وضعیت ساماندهی بیمه راهنمایان گردشگری اظهار کرد: در بودجه سال 1401 رقمی برای بیمه راهنمایان گردشگری پیش بینی شده است اما مساله این است که چه زمانی این مبالغ تامین می شوند.
 
وی افزود: پرداخت 27درصد از آن برعهده ماست و از این میزان دولت 20 درصد از آن را پرداخت می کند و 7درصد باقی مانده را جامعه راهنمایان پرداخت می کند. تا پایان اسفندماه بودجه دولتی برای ما تامین شده است.
 
صدرنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مبلغ به همه اعضای جامعه راهنمایان تعلق گرفته یا خیر بیان کرد: افرادی که واجد شرایط بودند و تمایل به این امر داشته اند بیمه شدند. بودجه تامین شده در ابتدا برای 2 هزار نفر در نظر گرفته شده و برای 3ماه پرداخت شده بود که تمدید می شد اما تعداد کسانی که استفاده کردند کمتر از 2هزار نفر بود اما درخصوص بودجه جدید هنوز جزئیاتی به ما اعلام نشده است.
 
رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: بیمه جامعه راهنمایان به صورت گروهی رد می شود و کدکارگزاری گروهی داریم این درحالیست که انجمن های صنفی راهنمایان به صورت انفرادی قرارداد دارند و ما منتظر اعلام جزئیات بودجه در این خصوص هستیم.

وی درباره اینکه اگر میزان بودجه تا اواخر فروردین ماه مشخص نشود خاطرنشان کرد: درصورتیکه بودجه تامین نشود اعضا باید تمام 27درصد را پرداخت کنند.
 
صدرنیا درباره معضلات راهنمایان گردشگری گفت: همه فعالان صنعت گردشگری از جمله آژانس ها و هتل ها آسیب دیده اند اما در نهایت منابعی در اختیار دارند اما راهنمایان بدون پشتوانه بوده و صد درصد بیکار شدند.
 
رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی افزود: گردشگری تجربه محور است و نمی توانیم فعالان این زمینه را نادیده گرفته و از دست بدهیم چراکه در این صورت کسی نیست تا دانش و تجربیاتش را به گردشگران انتقال دهد بنابراین اگر این افراد نباشند توریست ها را نیز از دست خواهیم داد.
 
 وی در پایان با اشاره به اینکه این قشر از جامعه نیازمند حمایت ویژه ای است تصریح کرد: درحال حاضر در روز مبادا هستیم و باید از بودجه که برای این روزها کنار گذاشته شده به این افراد داده شود.
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا ، تاریخ انتشار: 8 اسفند 1400، کدخبر:1302932 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین